Biträdande lokalvårdschef/administrativ samordnare
Håbo Kommun / Chefsjobb / Håbo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Håbo,
Sigtuna,
Upplands-Bro,
Knivsta,
Österåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Håbo Kommun i Håbo,
Upplands-Bro,
Enköping,
Uppsala,
Stockholm eller i
hela Sverige Om arbetsplatsen
Lokalvårdsenheten i Håbo kommun drivs i egen regi och rengör de lokaler där kommunen har egen verksamhet - förskolor, skolor, sporthallar äldreboenden, bibliotek och kontor.
Vår enhet består idag av sex stycken team som har ett nära samarbete, vi delar med oss av erfarenheter och kunskap och har nära kontakt med varandra.
Publiceringsdatum2022-04-08ArbetsuppgifterDu kommer att ansvara för vårt rekryteringssystem- VARBI. Du kommer lägga upp annonser, underhålla vikarielistan samt ta ansvar för ev. företrädesrätt. Utbildningsansvarig för nyanställda och repetitionsutbildning av metod, maskinhantering och ergonomi av fast personal vid behov
Kvalitetssäkring/-kontroll och uppföljning enligt INSTA 800 och ATP-mätningar, analyserar nyckeltal/enhet, rutinuppdatering samt utforma nya vid behov.
Personaladministration: beställa/avsluta konton för medarbetare, introduktion av nyanställda i datasystem, delegeras uppgifter vid lokalvårdschefs planerade frånvaro, övergripande semesterplanering/godkännande i samråd med arbetsledarna.
Du kommer att ingå i ledningsgruppen och ha ett nära samarbete med arbetsledare, samordnare och lokalvårdschef.
Delansvar för datasystem och införande av data:
- Schema och bemanning/Ecompanion med samordnare
- Stratsys (verksamhetssystem) med lokalvårdschef: Rapportera i Stratsys, uppföljning av aktiviteter och nyckelindikatorer
- Proceedo med lokalvårdschef: Fakturahantering: extern/internfakturering, fakturagranskning, fakturattest, godkänna beställningar
- Faciliate fastighetsdatabas/städmodul: Administrera "Köp och sälj" Lokalvård via avtal (inte aktuellt nu men kommer) bereda underlag för lokalvårdsavtal med kund i samarbete med lokalvårdschef
Delta aktivt i APT-möten och ledningsgrupp
KvalifikationerVi söker dig med tidigare ledarerfarenhet från lokalvård eller liknande.
Dokumenterad kunskap om standarden INSTA800.
Erfarenhet av lokalvård via avtal (köp och sälj).
Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift.
Körkort är ett krav.
Vi söker dig som
Som person är du stabil och skapar bra relationer med dina kollegor. Du har god förmåga att strukturera och prioritera, rak och prestigelös samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Arbetet innebär mycket kontakt med människor vilket ställer krav på lyhördhet och mycket god kommunikationsförmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om Håbo kommun
Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 22 000 invånare och fortsätter att växa. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till inflytande och utveckling. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.
Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Ersättningmånad
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHåbo kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/111".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Håbo kommun (org.nr 212000-0241)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Kommunledningsförvaltningen, Central drift och service
Kontakt Gunvor Ekström-Brittmark
0171-52878 Jobbnummer 6522859
Observera att sista ansökningsdag har passerat.