Biträdande Hälso- och sjukvårdsdirektör/avdelningschef uppdragsa
Experis Executive / Läkarjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla läkarjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Executive i Halmstad,
Falkenberg,
Varberg,
Kungsbacka,
Borås eller i
hela Sverige Region Hallands vision är att Halland ska bli den 'Bästa livsplatsen'. Med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag inom.
Regionkontorets uppdrag är att stödja hälso- och sjukvårdsstyrelsen och regionstyrelsen samt leda och styra på delegation eller uppdrag av politiken. Vi tillhandahåller också strategiskt stöd till förvaltningschefer och bolagsledningar.
Vill du vara med och utveckla Hälso- och sjukvården inom Region Halland?
Vi har genomfört en omorganisation vid årsskiftet och söker nu en Biträdande Hälso- och sjukvårdsdirektör, tillika avdelningschef till uppdragsavdelningen. Tjänsten är nyinrättad och placerad i Halmstad.
Publiceringsdatum2012-03-13Dina arbetsuppgifterSom avdelningschef för uppdragsavdelningen kommer du att ansvara för beställning och uppföljning av hälso- och sjukvård i Region Halland, utifrån politikens beslut.
En del av beställningen av hälso- och sjukvård ges som uppdrag till Driftsnämnder, en del utgörs av Vårdval Halland och ytterligare en del utgörs av avtal med privata vårdgivare via vårdavtal alternativt specialister med avtal enligt nationella taxan. Därutöver upphandlas vårdavtal för vård enligt vårdgarantin.
Du kommer även att vara ställföreträdande för hälso- och sjukvårdsdirektören och representera Region Halland i olika fora. Direkt underställd hälso- och sjukvårdsdirektören ingår du i dennes ledningsgrupp. Du kommer att leda ca 7 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att:
• utveckla beställarfunktionen i organisationen
• stödja Hälso- och sjukvårdsstyrelsen
• stödja hälso- och sjukvårdsdirektören i dennes uppdrag bl.a. genom att skriva fram politiska beslutsunderlag
• leda och styra avdelningens arbete utifrån uppsatta mål, följa upp och visa god måluppfyllelse samt ha ett tydligt ledarskap
• ansvara för uppdragsenhetens del vad det gäller budget, uppdrag och uppföljning gällande innehåll och kvalitet
• ansvara för avtal/upphandling av avtal samt uppföljning av privata vårdgivare
• ansvara för Vårdval Halland; avtal, modellbeskrivning och utveckling av vårdvalet
• ansvara för en god samverkan såväl inom Hälso- och sjukvård som mellan verksamheter inom regionkontoret och inom regionen, och se uppdraget som en del i helheten i samverkan med övriga avdelningar
Vem är du?
Du som söker har en mot uppdraget adekvat högskoleutbildning, med fördel inom Hälso- och sjukvård, gärna läkare. Det är meriterande om du har disputerat och har erfarenhet från ledande befattning inom vården, beställarorganisation och/eller politiskt styrd verksamhet.
Du är en erfaren ledare som uttrycker dig mycket väl både i tal och skrift. Som ledare är du tydlig, lyhörd samt prestigelös. Vidare ser vi gärna att du är drivande och ansvarstagande.
Som person har du lätt för att skapa goda relationer med din omgivning och du är bra på att samarbeta. Du är även självständig, analytisk och har lätt för att se helheten.
Kontaktperson för detta jobbI denna rekrytering samarbetar Regionkontoret med Experis, ett företag inom ManpowerGroup. Tjänsten söker du via ansökningslänken.
Vill du ha ytterligare information kan du kontakta rekryteringskonsult på Experis, Angela Ekelöf tel. 0340-664271,
angela.ekelof@se.experis.comUrval sker löpande så skicka gärna in din ansökan snarast, dock senast 28 mars.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-28
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAngela Ekelöf, 0340-66 42 71
FöretagExperis Executive
AdressExperis Executive
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1184664
Observera att sista ansökningsdag har passerat.