Biståndshandläggare, vik, Biståndsenheten, Vård och Äldreomsorge

Kungälvs kommun, Biståndsenheten / Administratörsjobb / Kungälv
2015-02-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare, vik, Biståndsenheten, Vård och Äldreomsorge" (publicerad 2015-04-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Biståndsenheten i Kungälv

Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi en kraftigt växande kommun i Göteborgsregionen. Här finns över 42 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg.
Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med medborgarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.

Biståndsenheten är organiserad under Vård- och äldreomsorgen i Kungälvs kommun.
Vård- och äldreomsorg är en beställar- och utförarorganisation där Biståndsenheten är en beställarenhet som arbetar med myndighetsutövning för vuxna och äldre.
Biståndsenheten består av en enhetschef, en biståndshandläggare med särskilt ansvar, två biståndshandläggare som arbetar i vårdplaneringsteamet tillsammans med planeringsansvariga sjuksköterskor, åtta biståndshandläggare som är organiserade utefter geografiska områden samt två avgiftshandläggare.
Biståndsenheten är från 140115 Placerad på Stadshuset i Kungälv, där vi arbetar i en aktivitetsbaserad arbetsplats.

Publiceringsdatum
2015-02-17

Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare ansvarar du för myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen vilket innebär att ta emot ansökan/anmälan, utreda, bedöma, fatta beslut samt att följa upp fattade beslut.
Du ingår i en grupp av biståndshandläggare som ser bra bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet som grundpelare i arbetet.
Kungälvs kommun har val av leverantör enligt LOV inom hemtjänsten och detta innebär att den enskilde kan välja mellan olika hemtjänstutförare.
För dig som biståndshandläggare innebär detta att du har kontakter med både intern och extern hemtjänst vid beställning av insatser.
I arbetet ingår även samarbete med andra enheter inom förvaltningen samt med andra myndigheter och vårdgivare.
Då biståndshandläggarnas kompetens och kompetensutveckling är viktiga förutsättningar för en god kvalitet i det sociala arbetet erbjuds du processhandledning i grupp.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller utbildning som bedöms likvärdig och som har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten.
Meriterande är om du arbetat med biståndhandläggning/myndighetsutövning riktad mot vuxna och äldre.
Som person är du noggrann och har lätt att hantera situationer när förutsättningar och planering ändras i arbetet.
Du har goda kunskaper om de lagar som styr verksamhetsområdet och om utredningsmetodik.
Du behöver vara strukturerad, lätt för att uttrycka dig i tal och skrift eftersom arbetet innebär mycket brukarkontakt, administration och dokumentation.
Då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, bör du ha god samarbetsförmåga, vara utåtriktad och positiv men även kunna arbeta självständigt.
Arbetet kräver också att du kan sätta gränser på ett smidigt sätt när det så behövs.
Det är meriterande om du har goda datakunskaper men även kunskaper i verksamhetssystemet Treserva och IT-stödet KLARA SVPL för samordnad vårdplanering.
Vi vill också att du har ett socialt synsätt och sätter människan i centrum.
Arbetet medför tjänsteresor och körkort är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Vikariat ca 1 år Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-03
Ange följande referens när du ansöker: A451830
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Svartholm, Enhetschef 0303-23 98 04

Facklig kontakt
Göran Ohlsson, Vision 0303-23 98 72

Företag
Kungälvs kommun, Biståndsenheten

Adress
Kungälvs kommun, Biståndsenheten
Box 666
44281 KUNGÄLV

Kontorsadress
Stadshuset KUNGÄLV

Jobbnummer
2170629

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Biståndsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Biståndsenheten: