Biståndshandläggare till Tyresö Kommun
Tyresö Kommun / Administratörsjobb / Tyresö
2017-08-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare till Tyresö Kommun" (publicerad 2020-09-11) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Tyresö,
Lidingö,
Värmdö,
Huddinge,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tyresö Kommun i Tyresö,
Stockholm,
Täby eller i
hela Sverige Nu utökar vi vårt team med duktiga och engagerade biståndshandläggare
Vi söker dig som vill ha ett stimulerande arbete där du kan utveckla och utvecklas tillsammans med oss.
Vad vi gör och vill
Vi är ett glatt och engagerat gäng biståndshandläggare som trivs tillsammans. Vi arbetar empatiskt och professionellt med att handlägga ansökningar enligt socialtjänstlagen för Tyresöbor över 65 år. Vi strävar efter att ha en bra arbetssituation där vi tycker om att gå till jobbet och där balansen mellan arbete och fritid är bra.
Vi fokuserar nu under hösten på att utveckla vårt arbete med strukturerade nyprövningar och uppföljningar och vi kommer även lägga fokus på att utveckla våra rutiner och arbetssätt. Med en utökning av vår arbetsgrupp kommer vi att ha goda förutsättningar för att komma långt i vårt utvecklingsarbete kring dessa delar.
Om tjänsten
Som biståndshandläggare kommer du att ansvara för att handlägga ansökningar enligt socialtjänstlagen för Tyresöbor som är över 65 år. I tjänsten ingår att ha en god samverkan med olika samverkansparters vilket innefattar anhöriga, utförare och landstingspersonal. Vi samverkar även med kolleger från andra delar av socialtjänsten. Du kommer att vara ansvarig för uppföljningar på ditt område samt delta i vår enhets utvecklingsarbete.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % som ska tillsättas omgående.
Vem är du?
Du är examinerad socionom eller har motsvarande universitetsexamen. Du har god kännedom om förvaltningslagen och socialtjänstlagen. För att lyckas i rollen är du en trygg och stabil person som tycker om att arbeta strukturerat under eget ansvar. Du har lätt för att skapa förtroende, har en god samarbetsförmåga och är duktig på och tycker om kommunikation. Du vågar tänka i nya banor och får saker gjorda på ett effektivt men genomtänkt sätt.
Välkommen med din ansökan
Vill du bli vår nya biståndshandläggare så är du välkommen med din ansökan senast 7 september. Intervjuer sker löpande.
Har du några frågor?
Kontakta Eva Norgren, Enhetschef Myndighetsutövning Äldre på
eva.norgren@tyreso.se eller 08-578 295 15
Fackliga kontaktpersoner når du via kommunens växel tel. nr: 08-578 291 00
När du söker jobb hos oss i Tyresö kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Tyresö kommun är nära. Nära storstad, natur, skärgård och medborgarna. Endast 20 minuter från Gullmarsplan finns denna arbetsplats som präglas av ett stort engagemang och samarbetsvilja. Du som uppskattar att göra skillnad i människors vardag har stora möjligheter att trivas här.
Socialförvaltningens uppdrag är att på olika sätt hjälpa Tyresöbor som är i behov av extra stöd. Våra uppgifter omfattar omsorg om äldre människor och människor med psykiska eller fysiska funktionsnedsättningar. I ansvarsområdet ingår också den kommunala hälso- och sjukvården, barn- och ungdomsvården samt missbruksvården. Familjerätt, ekonomiskt bistånd till familjer och enskilda samt familjerådgivning hör också till förvaltningens uppgifter. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för samhället - och dina medmänniskor.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning med tillsättning snarast Heltid 100 %
Publiceringsdatum2017-08-25ErsättningMånadslön
Friskvårdsbidrag
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTyresö kommun
AdressTyresö kommun
Tyresö kommun
135 81 Tyresö
13581 Tyresö
KontorsadressMarknadsgränd 2
135 81 Tyresö
Jobbnummer 3661856
Observera att sista ansökningsdag har passerat.