Biståndshandläggare till Myndighetsenheten
Lindesbergs kommun / Administratörsjobb / Lindesberg
2017-11-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare till Myndighetsenheten" (publicerad 2018-05-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Lindesberg,
Nora,
Örebro,
Ljusnarsberg,
Skinnskatteberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg,
Haparanda eller i
hela Sverige Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.
Som biståndshandläggare på myndighetsenheten har du i uppdrag att utreda,
bedöma och fatta beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen.
På myndighetsenheten, som är en del av socialförvaltningen, arbetar sju personer
som biståndshandläggare. Tycker du om att arbeta med människor, har ansvarskänsla
samt har den enskildes individuella behov i fokus kan detta vara ett uppdrag för dig.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt arbete med möjlighet att göra skillnad!
Arbetsplatsbeskrivning
Du kommer att arbeta i ett team tillsammans med enhetschefen, sju biståndshandläggare,
ekonomiassistent, avgiftshandläggare och anhörigstrateg.
Myndighetsenhetens kontor ligger i centrala Lindesberg. Vi arbetar nära varandra i teamet
vilket innebär stöd från kollegor och enhetschef.
Publiceringsdatum2017-11-03Dina arbetsuppgifterMyndighetsenheten ansvarar för Socialtjänstlagen (SoL), Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och socialpsykiatri (SoL).
Som biståndshandläggare ansvarar du för att utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp
beslutade insatser. Arbetet innebär att du kommer ha många kontakter med både
interna och externa utförare, andra vårdgivare, myndigheter och andra förvaltningar
inom Lindesbergs kommun. Du arbetar självständigt i en grupp med kunniga och
kompetenta handläggare.
KvalifikationerHögskoleutbildning inom området exempelvis socionom, sociala omsorgsprogrammet
eller annan likvärdig utbildning.
Du som söker ska ha lätt för att kommunicera i tal och skrift, vara flexibel samt ha god samarbetsförmåga då arbetet innebär att ha kontakt med många olika människor och att
samverka med så väl externa samarbetspartners inom hälso- och sjukvården, som interna
samarbetspartners inom hemtjänst, äldreboende och övrig socialtjänst.
Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorgen
samt kunskap inom dokumentationsprogrammet VIVA.
Vi söker dig med goda kunskaper i gällande lagstiftning. Då dokumentation och
utredning är en viktig del i ditt arbete behöver du också ha goda kunskaper i
svenska, både i tal och i skrift, samt analytisk förmåga. Du har lätt för att
anpassa dig till ändrade omständigheter och är uthållig i ditt arbetssätt,
vidare är du serviceinriktad, självgående, flexibel, ansvarstagande och noggrann.
Övrig informationTillträde 2017-11-27 eller enligt överenskommelse.
Eftersom Lindesberg kommun är finskt förvaltningsområde är kunskaper i finska
meriterande. Goda kunskaper i LSS och socialpsykiatri samt socialtjänstens
biståndshandläggning inom äldreomsorgens områden ses som meriterande.
Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid.
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00.
Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-20
Ange följande referens när du ansöker: SN 2017/217
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Anela Dzanic 0581-816 88
FöretagLindesbergs kommun
AdressLindesbergs kommun
Stentäppsgatan 5
71180 LINDESBERG
KontorsadressStentäppsgatan 5
Jobbnummer 3783001
Observera att sista ansökningsdag har passerat.