Biståndshandläggare till Myndighetsenheten

Lindesbergs kommun / Administratörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg, Haparanda eller i hela Sverige

Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.

Som biståndshandläggare på myndighetsenheten har du i uppdrag att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) samt beslut om insatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). På myndighetsenheten, som tillhör socialförvaltningen, arbetar sju biståndshandläggare, två handläggare inom LSS och fem handläggare inom SoL.

Tycker du om att arbeta med människor, har ansvarskänsla samt har den enskildes individuella behov i fokus kan detta vara ett uppdrag för dig. Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt arbete med möjlighet att göra skillnad!

Arbetsplatsbeskrivning
Du kommer att arbeta i ett team tillsammans med enhetschefen, sju biståndshandläggare, ekonomiassistent och avgiftshandläggare.

Myndighetsenhetens kontor ligger i centrala Lindesberg. Vi arbetar nära varandra i teamet vilket innebär stöd från kollegor och enhetschef.

Publiceringsdatum
2018-05-25

Dina arbetsuppgifter
Myndighetsenheten ansvarar för Socialtjänstlagen (SoL), Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och socialpsykiatri (SoL).

Som biståndshandläggare ansvarar du för att utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp beslutade insatser. Arbetet innebär att du kommer att ha många kontakter med både interna och externa utförare, andra vårdgivare, myndigheter och andra förvaltningar inom Lindesbergs kommun. Du arbetar självständigt i en grupp med kunniga och kompetenta handläggare.

De två tjänsterna är ett tidsbegränsat vikariat samt en tillsvidareanställning.

Kvalifikationer
Vi söker två biståndshandläggare som har socionomexamen, examen från högskolans sociala omsorgslinje eller annan likvärdig utbildning.

Du som söker ska ha lätt för att kommunicera i tal och skrift, vara flexibel samt ha god samarbetsförmåga då arbetet innebär att ha kontakt med många olika människor och att samverka med så väl externa samarbetspartners inom hälso- och sjukvården, som interna samarbetspartners inom hemtjänst, äldreboende och övrig socialtjänst.

Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorgen/LSS samt kunskap inom dokumentationsprogrammet VIVA.

Vi söker dig med goda kunskaper i gällande lagstiftning. Då dokumentation och utredning är en viktig del i ditt arbete behöver du också ha goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift samt analytisk förmåga. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och är uthållig i ditt arbetssätt, vidare är du serviceinriktad, självgående, flexibel, ansvarstagande och noggrann.

Övrig information
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-15
Ange följande referens när du ansöker: SN 2018/100
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Cajsa Löthgren 0581-81688
Verksamhetschef Jessica Öhlund 0581-810 84

Företag
Lindesbergs kommun

Adress
Lindesbergs kommun
Stentäppsgatan 5
71180 LINDESBERG

Kontorsadress
Stentäppsgatan 5

Jobbnummer
4165305

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun: