/Biståndshandläggare till Myndigheten äldre / funktionsnedsättni
Södertälje kommun, Myndigheten för äldre och personer med funkti / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Myndigheten för äldre och personer med funkti i Södertälje Publiceringsdatum2013-08-23ArbetsuppgifterMyndigheten för äldre och personer med funktionsnedsättning söker en biståndshandläggare. Myndigheten är beställarenhet för äldre och funktionsnedsatta personer. Det finns två utförarenheter i kommunal regi och flera privata utförare. Myndigheten ansvarar för utredningar och beslut enligt SoL och LSS för äldre personer och för personer med funktionsnedsättning såväl barn som vuxna. Bostadsanpassning och hantering av färdtjänst ingår också. Myndigheten består idag av ca 60 medarbetare.
Vi arbetar med olika Växthus projekt. Växthuset är namnet på Södertälje kommuns Lean-filosofi. Den innefattar vår vision,värdegrund, principer och arbetssätt som ska göra Södertälje kommun till en internationell förebild. Den innebär i korthet att vi ser över alla våra processer och skapar största möjliga värde för medborgarna/brukarna med minsta möjliga slöseri på vägen.
Kontoret är placerat i centrala Södertälje, i Luna gallerian. Vi erbjuder dig en avspänd arbetsplats med en arbetsgrupp i varierande åldrar med humor och högt i tak
Arbetet innebär myndighetsutövning i form av bedömnings- och utredningsarbete, fatta beslut om rätt till bistånd samt uppföljning och omprövning av beslut enligt Socialtjänstlagen. Tjänsten ingår i en vårdplaneringsgrupp, vilket innebär att arbetet i första hand består av att utreda biståndsansökningar i samband med sjukhusvistelse. Arbetet utförs i nära samarbete med övriga biståndshandläggare och resultatenhetschef. Södertälje kommun har kundval inom hemtjänst, vilket innebär att den enskilde kan välja mellan olika utförare. För dig som biståndshandläggare medför det att du har kontakter med intern och externt hemtjänst vid beställning av insatser. I tjänsten ingår att ha löpande kontroll över beställda och utförda hemtjänsttimmar. I tjänsten ingår även samverkan med övriga myndigheter.
KvalifikationerDu har socionomexamen eller annan jämförbar högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Du har goda kunskaper om gällande lagstiftning, datorvana i form av god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt sifferhantering. Du har erfarenhet från myndighetsutövning inom äldreomsorg och funktionshindersområdet. Du är stresstålig, flexibel i tanke och handling, har god samarbetsförmåga samtidigt som du är självständig och intiativrik. Du är bra på struktur och planering, kan hålla flera bollar i luften samtidigt och kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Körkort erfodras.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2013-11-01 Tilträdesdatum är planerad till 1 november 2013 eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-09-13
Ange följande referens när du ansöker: A347778
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPernilla Andreason, Resultatenhetschef 0852302032
Facklig kontaktFackliga företrädare, 0852301000
FöretagSödertälje kommun, Myndigheten för äldre och personer med funktionsnedsättning
AdressSödertälje kommun, Myndigheten för äldre och personer med funktionsnedsättning
Södertälje
15189 Södertälje
Jobbnummer 1633745
Observera att sista ansökningsdag har passerat.