Biståndshandläggare till kontaktcenter

Botkyrka kommun, Dialog och service / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Dialog och service i Botkyrka

Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med 79 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt Sveriges yngsta och mest internationella befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.
Kontaktcenter är en av tre enheter inom förvaltningen för dialog och service. Det är en nyetablerad verksamhet i Botkyrka som gör det enklare för medborgaren att kontakta kommunen, få snabb service och ett gott bemötande.

Publiceringsdatum
2008-07-02

Arbetsuppgifter
Botkyrka kommuns kontaktcenter är till för att ge våra kunder en bra service direkt utan att hänvisa vidare. Målet är att klara 80 % av alla ärenden vid den första kontakten.
Som biståndshandläggare på vårt kontaktcenter kommer du främst att arbeta med rådgivning i telefon och via e-post. Vi håller på att bygga upp en första och andra linje när det gäller att ta emot samtalen från våra kunder för att öka tillgängligheten. Du kommer som specialist att ta emot samtal direkt från allmänheten men också vara ett stöd och fungera som support till dina kollegor och ta över komplicerade ärenden.
Vi är nu i ett utvecklingsskede tillsammans med vård- och omsorgsförvaltningen. Vi ska handlägga några ärenden direkt i kontaktcenter. Det gäller bostadsanpassning och biståndsbedömning för servicetjänster som städning, inköp och tvätt. Du kommer som biståndshandläggare att delta i arbetet med att ta fram rutiner för hur handläggningen av ärendena ska gå till.

Kvalifikationer
Du har:
• socionom-, sjukgymnast-, arbetsterapeut eller likvärdig högskoleutbildning
• arbetat med biståndsbedömning
Det är en fördel om du:
• erfarenhet från kommunal förvaltning i övrigt
• pratar något ytterligare språk än svenska och engelska
Du är:
• öppen, orädd och energisk
• van att arbeta med och för människor
• allmänbildad
• serviceinriktad
• en van användare av datorer och olika verksamhetssystem
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare, tillträde: efter överenskommelse

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: Heltid / individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-08-11
Vid urvalet av ansökningar till tjänsten tillämpar vi ett avkodat system. Detta innebär att i din ansökan kommer faktorer som namn, kön och ålder primärt att döljas. Vi tar emot din ansökan via vårt elektroniska rekryteringssystem, använd länken nedan.
Danuta Cichowska, facklig kontaktperson, finns tillgänglig från och med 28/7.
Ange följande referens när du ansöker: biståndshandläggare/kc 2008
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Niklas Åkerlund, , 0734 21 86 02

Facklig kontakt
Danuta Cichowska, 08-530 610 00

Företag
Botkyrka kommun, Dialog och service

Adress
Botkyrka kommun, Dialog och service
Munkhättevägen 45
14785 Tumba

Jobbnummer
262799

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Dialog och service

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Dialog och service: