Biståndshandläggare / socialsekreterare

Enheten för myndighetsutövning, Vaxholms stad / Administratörsjobb / Vaxholm
2016-10-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare / socialsekreterare" (publicerad 2016-10-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Vaxholm, Värmdö, Lidingö, Stockholm, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Enheten för myndighetsutövning, Vaxholms stad i Vaxholm

Vaxholms stad är en kommun belägen 3 mil från Stockholm och en av de mest attraktiva kommunerna i Stockholms närhet. I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges arbeten med stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Vi har goda resultat i våra verksamheter, flera pågående utvecklingsprojekt, engagerade medarbetare, omfattande samarbete med andra organisationer och utvecklingsprogram för chefer/medarbetare.

För mer information om Vaxholm:
http://www.vaxholm.se

Vill du arbeta i en organisation belägen i skärgårdsmiljö, med närhet till både natur och hav, och där du som medarbetare är vår viktigaste resurs? Vaxholm ligger närmare än du tror, endast 20 minuter från Danderyd, och har bra kommunikationer.
Alla våra enheter på socialförvaltningens myndighetsavdelning behöver förstärka med fler socialsekreterare/biståndshandläggare. Hör av dig till oss så berättar vi mer.

Publiceringsdatum
2016-10-05

Arbetsuppgifter
Dina framtida kollegor uppskattar att i en mindre organisationen i en liten kommunen har vi korta beslutsvägar, både inom avdelningen/enheterna och mellan förvaltningarna.
Vi har små arbetsgrupper med nära chefsstöd, frihet under ansvar och bra arbetstider. Vi arbetar teambaserat och har administrativt stöd inom avdelningen. Tillsammans med engagerade och erfarna kollegor har vi ett gott arbetsklimat med högt i tak och en varm och trevlig stämning. Vi har även en trivsam arbetsmiljö med arbetsrum samt trevliga och ljusa lokaler.

Vidare har vi fokus på kompetensutveckling, utvecklingsarbete och tydliga verksamhetsmål. Som ny kollega väntar ett introduktionsprogram inkluderat erfarna mentorer.

Utöver detta har du som arbetstagare hos oss tillgång till tjänstepension, friskvårdsbidrag och gemensamma friskvårdsaktiviteter, bra flex- och årsarbetsavtal och fri parkering.

Kvalifikationer
Vi ser att du är utbildad socionom eller examen från sociala omsorgsprogrammet alternativt utbildning som vi bedömer vara likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom socialtjänsten (SoL/LSS). Några av de egenskaper vi värdesätter är att du har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, har förmågan att se nya möjligheter samt förmåga att ta eget ansvar och arbeta självständigt och strukturerat. Du är trygg och nyfiken på andra människor och duktig på att bygga relationer och skapa nätverk. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan, gärna idag, då vi kallar till intervjuer löpande under ansökningstiden.

Vi undanber oss alla erbjudanden om bemannings-, annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-23
Ange följande referens när du ansöker: A614295
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Ahrén, Enhetschef äldre & funktionsnedsättning 08-54170857
Annika Wallin, Enhetschef barn & familj 08-54170835
Lorentz Ogebjer, Enhetschef vuxenstöd 08-54170851

Företag
Enheten för myndighetsutövning, Vaxholms stad

Adress
Enheten för myndighetsutövning, Vaxholms stad
Box 1
18583 Vaxholm

Kontorsadress
Eriksövägen 27 18583 Vaxholm

Jobbnummer
3088019

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Enheten för myndighetsutövning, Vaxholms stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Enheten för myndighetsutövning, Vaxholms stad: