Biståndshandläggare

Stockholms stad; Beställare äldreomsorg / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; Beställare äldreomsorg i Stockholm

Stockholms Stad
Södermalm SDF
Beställare äldreomsorg
Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare med cirka 40 500 medarbetare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som är inspirerande, engagerande och vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med många möjligheter. Stockholms stad ska vara en attraktiv arbetsgivare med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.
Arbetsplatsen är belägen i trevliga lokaler i Göta Ark-huset vid Medborgarplatsen.
Vid enheten arbetar 25 biståndshandläggare, ett administrativt team, ett färdtjänstteam, en anhörigkonsulent, en uppsökare, en enhetschef samt en biträdande enhetschef.
För att uppnå målen med vår verksamhet arbetar vi i arbetslag och i specialistteam.
1 plats(er).Biståndshandläggare inom äldreomsorgen.
Målen för enheten är bl a att uppnå hög rättssäkerhet genom bl a lika bedömningar, att hålla budgeten, att skapa en god arbetsmiljö och en lärande organisation, att vara tillgängliga och att motverka sårbarhet. För att uppnå målen arbetar vi i arbetslag och i specialistteam.
Ett absolut krav är att du har socionomutbildning med inriktning mot äldre eller tidigare motsvarande utbildning samt erfarenhet från att arbeta som biståndshandläggare inom äldreomsorg. Du måste vara mycket duktig på att samarbeta.
Din förmåga att ta ansvar samt att medverka i utvecklingsarbete kommer att tillmätas stor betydelse. Du ska också vara duktig på att uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt, ha god kännedom om tillämpliga lagar samt ha ett mycket gott bemötande och stor förståelse för vårt komplexa uppdrag.
Arbetet kräver både förmåga att arbeta självständigt och i team och du måste kunna uttrycka dig väl muntligt och skriftligt. Du behöver ha ett smidigt och bra bemötande av enskilda, anhöriga och samarbetspartners, en god pedagogisk förmåga, kunna organisera ditt arbete väl och i övrigt uppfylla de krav som ställs på myndighetsutövning. Kunskaper i tillämplig lagstiftning är nödvändig.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tidsbegränsad.
Erfarenhet: Erfarenhet krävs. Vana vid Stockholms stads verksamhetssystem i Paraplyet är meriterande.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Anja Schulstad,08/508 13 156
Catarina Hillås-Lindberg, SACO, 08/508 12 000 (facklig)
May-Britt Hillberg, SKTF, 08/508 13 597 (facklig)
Tillträde: 2010-05-30.

Publiceringsdatum
2010-01-21

Arbetstider och omfattning
Heltid Upphör: 2011-06-30. Vikarie under ordinarie medarbetares föräldraledighet.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-02-10
Ansökan skickas till:
Beställare äldreomsorg
Ange följande referens när du ansöker: A3571
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Stockholms stad; Beställare äldreomsorg

Adress
Stockholms stad; Beställare äldreomsorg
Södermalm SDF

Jobbnummer
570463

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; Beställare äldreomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; Beställare äldreomsorg: