Biståndshandläggare
Partille kommun, Bistånd och hälsa / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Bistånd och hälsa i Partille Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 37 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 800 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Publiceringsdatum2018-02-16ArbetsuppgifterTill vår biståndsenhet söker vi en handläggare som i första hand ska arbeta med handläggning enligt SoL för äldre personer.
Biståndsenheten består av 27 handläggare, tre förste biståndshandläggare, en enhetschef samt en administratör som avlastar i de administrativa uppgifterna för handläggarna. Vi arbetar mot äldre som har behov av insatser enligt SoL samt barn och vuxna med fysiska, intellektuella eller psykiska funktionsnedsättningar som behöver insatser enligt LSS och SoL. Enheten är uppdelad i två team utifrån verksamhetsområde, äldreomsorg och funktionshinder.
Som handläggare är din uppgift att utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt SoL samt ansvara för information under pågående utredning. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum, vilket ofta sker i samarbete med anhöriga, andra vårdgivare och myndigheter.
Som anställd hos oss får du en coachande arbetsledning och metodstöd, extern processhandledning samt utbildningsmöjligheter som får dig att växa i din yrkesroll. Vi på enheten ger varandra stöd i olika ärenden och utvecklar verksamheten tillsammans. Vi har ett tydligt fokus på att främja en god arbetsmiljö. Sedan två år skriver vi alla våra utredningar efter Socialstyrelsens IBIC/ÄBIC modell och har ett datasystem som är anpassat för det.
I Partille har vi möjlighet till ytterligare 5-6 semesterdagar per år genom att byta ut semesterdagsersättning mot ledig tid. Vårt kontor finns i Partille centrum med snabba och täta förbindelser till Göteborg.
KvalifikationerDu har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper om rådande lagstiftning och rättspraxis inom området samt aktuell erfarenhet av myndighetsutövning inom SoL. Det är meriterande om du har erfarenhet av IBIC/ÄBIC.
Vi söker dig som har erfarenhet och intresse av att möta människor utifrån ett professionellt förhållningssätt. Du är bekväm i myndighetsrollen och ha en god förmåga att formulera dig att kommunicera i tal och skrift. Det är viktigt att du arbetar självständigt med förmåga att strukturera och prioritera bland arbetsuppgifterna. Du är också bra på att samarbeta och att upprätthålla goda kontakter med brukare, kollegor samt övriga samverkanspartners i det dagliga arbetet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
Körkort är ett krav.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte att ansöka.
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-04
Ange följande referens när du ansöker: A756732
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAgneta Midsäter
agneta.midsater@partille.se 031-792 12 03
Helen Ström
helen.strom@partille.se 031-792 11 08
FöretagPartille kommun, Bistånd och hälsa
AdressPartille kommun, Bistånd och hälsa
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille
KontorsadressGamla Kronvägen 82 43339 Partille
Jobbnummer 3968818
Observera att sista ansökningsdag har passerat.