Biståndsbedömare till Socialkontoret
Socialförvaltningen, Socialkontoret / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialförvaltningen, Socialkontoret i Linköping Linköpings kommun
Socialförvaltningen är en myndighetsförvaltning med ca 300 medarbetare. Socialchefen är ansvarig för förvaltningens tre huvudområden, ekonomisk bistånd, individ- och familjeomsorg samt äldre och funktionshindrade. Socialförvaltningen har avdelningschefer och gruppchefer för de olika verksamhetsområdena. Inom förvaltningen finns en personalchef, en ekonom och en administrativ chef. Samtliga förvaltningschefer är direkt underställda kommundirektören och ingår i strategisk chefsgrupp tillsammans med övriga förvaltningschefer.
Arbetsplats
Avdelningen för äldre- och funktionshindrade med placering i äldregruppen.
Biståndsbedömaren handlägger ärenden enligt gällande lagstiftning, kommunala reglemente, fastlagda mål och rutiner. Målgruppen är personer över 65 år.
I arbetsuppgifterna ingår att biståndsbedömaren utreder behovet, fattar beslut och ansvarar för att beslutet verkställs genom att göra en beställning till utförare.
På sjukhuset deltar biståndsbedömare i samordnade vårdplaneringar, vilket innebär samarbete med Landstinget och mycket kontakter med utförare i äldreomsorgen. I befattningen ingår också att informera äldre om vilket stöd det finns att få i kommunen samt informera om valfrihetssystemet i hemtjänsten
Kvalifikationer
För befattningen krävs Socionomexamen. Erfarenhet av myndighetsutövning och utredningsarbete enligt de sociala lagarna, samt erfarenhet av arbete i datasystemet Treserva är meriterande. Körkort är ett krav.
Vi vill att du har god samarbetsförmåga, förmåga att arbeta strukturerat och är kvalitetsmedveten. Du ska också vara initiativtagande och utvecklingsinriktad, mångfaldsorienterad och ha god språklig analytisk förmåga.
För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.
Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information:
http://www.linkoping.seVi är en kommun där idéer blir verklighet - därför behöver vi dig!
Publiceringsdatum2013-12-10AnställningsvillkorFör att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med NetRecruiter. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras enbart av Linköpings kommuns rekryteringsansvariga. Allt i enlighet med de bestämmelser som hanteras av PUL (personuppgiftslagen).
Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.
Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Arbetstider och omfattning100%. Tillträde: efter överenskommelse visstidsanställning 3-6 månader
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-01-05
Ange följande referens när du ansöker: 2013/1786
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Brüde/Gruppchef 013-20 69 46
Facklig kontaktMonica Kugelberg/Vision 013-206580
Lillemor Åkerblad/Akademikerförbundet SSR 013-20 89 23
FöretagSocialförvaltningen, Socialkontoret
AdressSocialförvaltningen, Socialkontoret
Stadshuset
58181 Linköping
Jobbnummer 1724939
Observera att sista ansökningsdag har passerat.