Biomedicinska analytiker för semestervikariat 2024, Varberg
Region Halland / Biomedicinjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla biomedicinjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Halland i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Göteborg eller i
hela Sverige Om arbetet
Som semestervikarie hos oss på Hallands sjukhus laboratorier kommer du främst arbeta med vår provtagning, provinlämning, blodgivning och koagulation, beroende på hur långt du kommit i din utbildning kommer du få arbeta med olika delar.
Våra verksamheter inom Medicinsk diagnostik är ständigt under utveckling, vilket gör det både intressant och utmanande att arbeta hos oss.
Region Hallands vision är att bli den bästa livsplatsen och vi vet att våra medarbetare är nyckeln till våra goda resultat i många nationella mätningar. Vi är ständigt på jakt efter nya stjärnor och vi hoppas att just du, med din kunskap och kompetens, kan hjälpa oss att fortsätta nå vår vision!
Om arbetsplatsen
Området Medicinsk diagnostik består av Röntgen, Klinisk kemi och transfusionsmedicin, Klinisk mikrobiologi och vårdhygien och Klinisk patologi och cytologi. Vi har verksamhet vid Hallands sjukhus i Halmstad, Varberg, Kungsbacka och Falkenberg.
I Varberg bedrivs en högteknologisk verksamhet i ständig förändring och inom Klinisk kemi finns ett stort analysutbud med sektioner för allmän/immunkemi, hematologi, koagulation, provinlämning och provtagning. Vi samarbetar med mikrobiologen i Halmstad och utför vissa PCR-analyser och inkuberar blododlingar. Vi bereder även läkemedel. På blodcentralen arbetar vi med blodgivning och serologiska analyser. Vi har en blodgivningsfilial på vårdcentralen i Falkenberg.
Om dig
Vi söker dig som är legitimerad biomedicinsk analytiker eller är under utbildning till biomedicinsk analytiker. För dig som är under utbildning blir din titel laboratorieassistent. Arbetet hos oss innebär att du kommer att arbeta självständigt men också vara en del av ett team. Det är därför viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du är kvalitetsmedveten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag.
Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.
Läs mer om vilka
https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd.
Om Region Halland
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är "Halland - bästa livsplatsen" och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa!
https://www.regionhalland.se/om-region-halland/Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.
Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/106".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Halland (org.nr 232100-0115)
Arbetsplats Klinisk kemi och transfusionsmedicin Varberg
Kontakt Eva Alm, Avdelningschef
0340-481421,076-7195579 Jobbnummer 8417348
Observera att sista ansökningsdag har passerat.