Bibliotekarie med inriktning mot kundtjänst - Vikariat
Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd / Bibliotekariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bibliotekariejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd i Stockholm,
Solna,
Södertälje eller i
hela Sverige KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.
Publiceringsdatum2021-05-03Dina arbetsuppgifterVi söker en medarbetare som vill ingå i supportgruppen vid KTH biblioteket under ett år.
Du är öppen för att prova olika arbetsuppgifter och vara med och utveckla biblioteksverksamheten vid ett universitet. Du kommer att arbeta med olika former av utåtriktad verksamhet såsom att tjänstgöra i bibliotekets kundtjänst, ge handledning och presentera bibliotekets verksamhet i olika sammanhang. Andra arbetsuppgifter kan förekomma. Till stor del kommer du att arbeta på plats i biblioteket.
Vi erbjuder
- En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid
- Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö
https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050KvalifikationerKvalifikationerDu har examen i biblioteks- och informationsvetenskap och goda kunskaper i svenska och engelska.
Meriterande
Vi ser positivt på att du nyligen tagit din examen och du får gärna ha tagit en masterexamen. Har du tidigare erfarenhet av arbete vid vetenskapligt bibliotek är det en merit. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av pedagogiskt arbete inom biblioteksverksamhet.
Dina personliga egenskaperDu har en stark känsla för service och du sätter användarnas behov i fokus. Vi värdesätter att du är nyfiken och gillar att samarbeta för att hitta nya sätt att möta våra användare utifrån deras behov. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar och ser möjligheter i förändring.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på
https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Så ansöker duDu ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time).
Om anställningen
Visstidsanställning:
Anställningen gäller tidsbegränsat enligt avtal till och med 2022-08-31, med tillträde enligt överenskommelse. Vi ser gärna tillträde 2020-08-08.
Övrig informationSträvan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund
För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering
https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440.Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Gärna 2020-08-08 Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "VP-2021-0136".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kungliga Tekniska Högskolan (org.nr 202100-3054)
Arbetsplats Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd
Jobbnummer 5747989
Observera att sista ansökningsdag har passerat.