Beställarombud/Projektledare för lokal- och fastighetsfrågor

Stockholms stad, Serviceförvaltningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Serviceförvaltningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 290 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

Stockholms stad hyr lokaler för cirka fyra miljarder kronor per år. Förhyrningarna uppgår till omkring tre miljoner kvadratmeter och fördelar sig på 20 000 kontrakt med 700 hyresvärdar. Inom serviceförvaltningens verksamhetsområde lokalplanering finns en internkonsultfunktion som utgör stadens spetskompetens i lokalfrågor. Till denna uppdragsfinansierade verksamhet kan stadens förvaltningar vända sig för att få hjälp och stöd i större lokalfrågor som verksamhetsanpassningar, inhyrningar samt ny-, om- och tillbyggnader. Arbetet sker ofta i nära samarbete med en eller flera kollegor. Då efterfrågan är stor kommer verksamheten att öka från nuvarande åtta personer och vi söker nu en systemförvaltare till avdelningen.

Publiceringsdatum
2016-01-26

Arbetsuppgifter
Tjänsten som beställarombud/projektledare innebär att du som internkonsult stödjer stadens verksamheter främst vid beställningen av ny-, om- och tillbyggnader av lokaler. Du agerar ombud för hyresgästen i förhållande till fastighetsägaren och fungerar som en översättare mellan verksamhetens behov och önskemål, i relation till fastighetsägaren. Det innebär ett helhetsansvar för projektet enligt den överenskommelse som upprättas med den beställande verksamheten.
Vid behov svarar beställarombudet/projektledaren för att ta in den specialistkunskap som krävs, antingen från kollegor inom avdelningen eller externa experter. Målsättningen är att tillhandahålla så kostnadseffektiva och bra lokaler som möjligt.

För att lyckas i rollen som internkonsult krävs ett professionellt och förtroendeingivande förhållningssätt- Det är viktigt att du snabbt kan sätta dig in i stadens olika verksamheter och skaffa en förståelse för de varierande behoven. Arbetet sker i nära samarbete med kollegorna på avdelningen där alla kompetenser tas till vara på.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial utbildning med inriktning exempelvis samhällsplanering, fastighetsekonomi eller annan inriktning som arbetsgivare bedömer som relevant för tjänsten. Utbildning med teknisk inriktning i kombination med arbetslivserfarenhet inom kommunal verksamhet bedöms som adekvat för tjänsten.
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med övergripande lokalfrågor, verksamhetsplanering och lokalanpassningar inom kommunal verksamhet ses som starkt meriterande. Gärna i en likvärdig roll enligt ovan.
• Dokumenterad erfarenhet av projektledning av större projekt ses även som meriterande.
• Goda datakunskaper, primärt i Officepaketet
• Hög kommunikativ förmåga, både i tal och skrift.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du analytisk och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har förmåga att se helheten samtidigt som du ser detaljernas betydelse för att nå långsiktiga mål.

Då arbetet innefattar många kontaktytor såväl interna som externa, krävs det att du är relationsskapande och kvalitetsmedveten. Vidare är du serviceinriktad och flexibel, med god förmåga att se möjligheter i förändringar. Du har en mycket god samarbetsförmåga och ett professionellt förhållningssätt.

För att trivas i rollen bör du attraheras av servicefokuset i förvaltningens uppdrag och drivas
av att förstå stadens verksamheter.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Stockholm stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att motverka diskriminering och istället se till varje persons kompetens.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Dagtid. Måndag-fredag, 39,50 t/v. . Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: . .

Ersättning
Månadslön . .
FÖRMÅNER

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-14
Ange följande referens när du ansöker: A38971
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Lundberg, Avdelningschef 08-508 117 70 thomas.lundberg@stockholm.se
Cecilia Svensson, HR-konsult 08-508 117 32 cecilia.hr.svensson@stockholm.se
Lotti Hammar, Lokalplanerare 08-508 117 67 lotti.hammar@stockholm.se

Facklig kontakt
Birgitta Naess, SACO 08-508 406 23
Annelie Hellman, Vision annelie.hellman@stockholm.se

Företag
Stockholms stad, Serviceförvaltningen

Adress
Stockholms stad, Serviceförvaltningen
Box 7005
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5 12107 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2636518

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Serviceförvaltningen: