Beredskapsstrateg sökes till Säkerhetsavdelningen
Region Halland, Säkerhetsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Halland, Säkerhetsavdelningen i Halmstad Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas Vi KAN, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Tjänsten är placerad på Säkerhetsavdelningen, Regionkontoret i Halmstad. Säkerhetsavdelningen hanterar allmän säkerhet, krisberedskap, civilt försvar, informationssäkerhet, dataskydd och säkerhetsskydd. När alla tjänster är bemannade består vi av ett tiotal medarbetare. Avdelningens roll är att styra, stödja och samordna regionens säkerhetsarbete. Till vår hjälp finns nyligen antagna styrdokument, säkerhetspolicy med tillhörande riktlinjer. För att lyckas med vårt uppdrag arbetar vi med strategiska ärenden tillsammans med regionens chefsgrupper och operativa frågor tillsammans med regionens olika nätverk. Vi samarbetar även med andra regioner och aktörer i ett flertal regionala och nationella nätverk.
Publiceringsdatum2019-03-08ArbetsuppgifterI rollen som beredskapsstrateg kommer du i huvudsak att arbeta med:
• Kris- och katastrofmedicinsk planering
• Planering och genomförande av utbildningar och övningar
• Sammankallande för regionens TIB (tjänsteman i beredskap)-funktion
• Stab- och ledningsärenden såväl inom regionen som med övriga samhällsaktörer
• Kontakter med andra myndigheter och aktörer i beredskapsärenden
• Utredningar och projekt
KvalifikationerVår beredskapsstrateg bör vara legitimerad sjuksköterska eller ha annan lämplig högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård.
Det är meriterande att ha erfarenhet av rollerna som TIB och/eller stabschef. Likaså är det meriterande med arbetslivserfarenhet från politiskt styrd verksamhet.
Vår beredskapsstrateg är en lagspelare. Du är öppen, lösningsorienterad, tar initiativ, visar respekt, har en vilja och förmåga att utveckla, fokuserad på att nå mål och arbetar systematiskt. Du har också förmågan att kunna arbeta självständigt och strukturerat i pressade och stressade situationer.
Befattningen förutsätter godkänd säkerhetsprövning inklusive registerkontroll i enlighet med säkerhetsskyddslagen innan tillsättning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Regionkontoret är Region Hallands huvudkontor. Här arbetar cirka 240 personer, de flesta med placering i Halmstad. Vårt viktigaste uppdrag är att stödja regionens förtroendevalda i deras ansvar för ekonomin, driften av våra verksamheter och bolag, som arbetsgivare och inte minst - för att utveckla Halland. Det gör vi bland annat genom att driva, styra, samordna och ta fram underlag för beslut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-31
Ange följande referens när du ansöker: A856528
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Nilsson 073-850 16 70
Henrik Pedersen 035-17 96 13
Magnus Bjärbo 072-723 42 40
FöretagRegion Halland, Säkerhetsavdelningen
AdressRegion Halland, Säkerhetsavdelningen
Box 517
30180 HALMSTAD
KontorsadressSödra vägen 9 HALMSTAD
Jobbnummer 4657904
Observera att sista ansökningsdag har passerat.