Bemanningsplanerare sökes till Partille kommun
Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
2024-12-19
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Partille Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Bemanningsenheten, som organisatoriskt tillhör HR-avdelningen, är en del av kommunstyrelseförvaltningen och har sin placering på kommunkontoret i Partille kommunhus. Enheten är en central funktion som bistår verksamheter inom utbildningsförvaltningen och vård- och omsorgsförvaltningen med att bemanna korttidsfrånvaro som uppstår samt rekrytering av timvikarier för de förvaltningar som önskat.
Under 2025 utvecklar vi och byter system för vikariehantering, vi kommer även utöka med verksamheter som är kopplade till bemanningscenter samt rekryteringsstödet av timvikarier mot äldreomsorgen. Därför söker vi ytterligare en bemanningsplanerare till vårt team.
Publiceringsdatum2024-12-19ArbetsuppgifterVälkommen till Partille kommuns bemanningsenhet, vi är ett team på tre bemanningsplanerare som arbetar på vardagar och därutöver tre behovsanställda som enligt ett planerat schema arbetar som bemanningsplanerare på helger samt röda dagar.
Arbetet går ut på att ta emot beställningar/behov av vikarier vid korttidsfrånvaro, både akuta behov samma dag samt behov i närtid, från verksamheterna i kommunen som använder bemanningsenhetens stöd. Du matchar behovet mot tillgänglig personal i schemaläggningssystemet, genomför bokningen och återkopplar till verksamheten. Du arbetar självständigt med hela tillsättningsprocessen och arbetet innebär mycket kontakt via telefon, sms och e-post med såväl beställare som behovsanställd personal. Utöver vikarieanskaffning kommer du att arbeta med vanligt förekommande personaladministration inom enheten samt utbilda andra i bemanningssystemet. Du arbetar med verksamhetens behov i fokus på ett rättssäkert sätt så att lagstiftning, riktlinjer och rutiner följs.
Vad vi erbjuder dig:
• Möjlighet att vara med och utveckla vår enhet
• Stor samverkan med verksamheterna vi ger stöd
• Möjlighet till distansarbete
• Flextid
Som bemanningsplanerare ges du en möjlighet att utveckla och påverka med dina idéer. Du kommer till en tillmötesgående kultur som arbetar tätt tillsammans och där samarbetet gång på gång visar vägen mot framgång
Arbetstiden är förlagd måndag-fredag.
KvalifikationerRollen innebär ett stort eget ansvar och du som söker tjänsten behöver ha mycket goda kunskaper inom bemanning samt ha en vana av att arbeta med telefon och dator som främsta arbetsverktyg. Bemanningsplaneringen i samband med vikariehantering kan vara komplex. Till detta uppdrag söker vi därför dig som har en fullgjord gymnasieutbildning med goda kunskaper i Officepaketet samt mycket god svenska i tal och skrift. Du behöver ha erfarenhet av nära arbete i/mot Vård och omsorg eller utbildningsförvaltningen. Har du relevant eftergymnasial utbildning och tidigare erfarenhet av schema och/eller rekrytering ser vi detta som meriterande. Detsamma gäller arbetserfarenhet av lön- och personalsystemet Heroma.
Vi tror att du som söker tycker om att arbeta med människor. Det är av största vikt att du som söker detta uppdrag är bra på att skapa och upprätthålla goda och förtroendefulla relationer. Du har en utpräglad känsla för service med stort tålamod och är pedagogisk i ditt sätt att återge kunskap till andra på ett professionellt sätt. Du ser helhetsperspektivet och har ett lösnings- och kundfokuserat förhållningssätt. Du skall vara flexibel, kunna hantera snabba förändringar och ser uppkomna situationer som uppgifter att lösa, snarare än problem. Som person tar du stort ansvar i ditt arbete och kan strukturera och driva ditt arbete på ett självständigt sätt. Då vi är en verksamhet med ett stort utvecklingsfokus är det viktigt att du trivs med att arbeta i en händelserik miljö där du kan omvandla idéer till verklighet. Tjänsten kräver att du är intresserad och har lätt för att ta till dig nya system och digitala lösningar.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi planerar för intervjuer 17/1 2025.
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "24/373".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Partille kommun (org.nr 212000-1272)
Arbetsplats Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen
Kontakt Lönechef
Sara Johansson- för frågor om rekryteringen
sara.johansson@partille.se 031-392 24 31 Jobbnummer 9070053