Bemanningsplanerare - Var med och starta upp vår Bemanningsenhet
Partille kommun / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun i Partille Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Publiceringsdatum2016-04-19ArbetsuppgifterDu erbjuds ett spännande arbete med ett stort mått av eget ansvar för att söka, attrahera och rekrytera framtida medarbetare inom Partille Kommun.
Tjänsten innebär att ta emot vikariebeställningar från våra verksamheter, matcha dem mot tillgänglig personal, fördelning av uppdrag och inbokning av vikarier. Detta innebär allt ifrån att upprätta behovsanalys/kravprofil, annonsering och search till urval, intervjuer, referenstagning samt uppföljning. Utöver detta tillkommer viss introduktion av vikarier och hantering av relaterat administrativt arbete.
I rollen ingår även realisering av Projektet "Rätt till önskad sysselsättningsgrad" för att se över möjligheterna för kommunens medarbetare att arbeta i önskad utsträckning.
Att skapa förtroende och goda relationer till dina kunder och kandidater är en mycket betydelsefull del av jobbet.
I början av 2017 invigs Partille kommuns samordnade Bemanningsfunktion med mål att förse Partille kommuns verksamheter med vikarier när behov uppstår. Enheten kommer påbörja arbetet efter sommaren och initialt bestå av 2 bemanningsplanerare samt en enhetschef, inom vilken vi hoppas du vill vara med och bidra till dess utveckling.
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av administrativt arbete. Det är önskvärt att du arbetat med rekryteringsprocessens samtliga delar.
Som person är du initiativtagande och strukturerad. Du tar ansvar och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med att arbeta i en händelserik miljö och har lätt för att snabbt ändra ditt arbetssätt och prioritera om.
En grundförutsättning är att du gillar att arbeta med människor, har en utpräglad känsla för service, har en god samarbetsförmåga och ett professionellt bemötande i alla situationer.
KvalifikationerVi förutsätter att du har gedigen datorvana, mycket god svenska i tal och skrift samt att du behärskar Microsoft Office.
B-körkort är önskvärt.
Yrkeserfarenhet från/god kännedom om någon av följande verksamheter: Vård- och äldreomsorg, barn och ungdom samt socialförvaltningen/ personalområdet, särskilt inom rekrytering och personaladministration är meriterande samt kunskaper inom arbetstidslagen och LAS.
ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträdesdatum 15 augusti 2016.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-03
Ange följande referens när du ansöker: A564676
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlf Jacobsson, Förvaltningschef, Utbildningsförvaltningen
ulf.jacobsson@partille.seFacklig kontaktFackliga företrädare nås via kommunens växel 031-792 10 00
FöretagPartille kommun
AdressPartille kommun
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille
KontorsadressGamla Kronvägen 34 43382 Partille
Jobbnummer 2792009
Observera att sista ansökningsdag har passerat.