Bemanningsadministratör

Trelleborgs kommun, Kommunledningsförvaltningen, Enhet Bemanning / Administratörsjobb / Trelleborg
2024-09-17


Visa alla administratörsjobb i Trelleborg, Vellinge, Svedala, Skurup, Malmö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trelleborgs kommun, Kommunledningsförvaltningen, Enhet Bemanning i Trelleborg

Vi bygger om och bygger nytt! Vill du vara med på vår fortsatta utvecklingsresa, ska du läsa vidare. Tillsammans arbetar vi för att Trelleborgs kommun ska vara en attraktiv arbetsplats som präglas av öppenhet, respekt och ansvar, vilka är våra gemensamma värderingar. Vi ser fram emot att just Du blir en av våra nya kollegor.

Välkommen till oss och Trelleborg!

Trelleborg - en kommun i framkant
Trelleborgs kommun befinner sig på en spännande utvecklingsresa, från traditionell hamnstad till kunskapsintensiv kuststad, kantad av expansiva stadsomvandlingsprojekt och omfattade infrastruktursatsningar.

Målet står klart: vi ska bli en av Sveriges mest attraktiva kommuner!

Trelleborg är Sveriges sydligaste kommun med drygt 46 000 invånare. Med en stark och stabil ekonomi växer Trelleborg snabbt, både genom en stadig befolkningsökning och genom stadsomvandling, förtätning och nybyggnation. Trelleborg stoltserar med ett unikt geografiskt läge, fantastisk natur och väl utbyggda kommunikationer som erbjuder invånarna hög livskvalitet och näringslivet goda förutsättningar för utveckling.

Löneenheten
I Trelleborgs kommun har vi en kommungemensam HR och- löneorganisation. Vi är en avdelning men är uppdelade i två enheter - HR samt Lön. Vi är alla samlade i centralt belägna lokaler, med östersjöutsikt och nära till såväl hamnen som stationen. Täta förbindelser med Malmö C.

Tillsammans arbetar vi med att stödja och stärka alla kommunens sju förvaltningar i deras arbete med arbetsgivar- och medarbetarfrågor såsom kompetensförsörjning, rekrytering, arbetsrätt, lön, systematiskt arbetsmiljöarbete, rehabilitering, likabehandling och omställning med mera.

På Löneenheten är vi idag 15 medarbetare. Vi söker nu en bemanningsadministratör som kan stärka upp HR-avdelningen.

Rollen som bemanningsadministratör
Är du erfaren inom bemanning och rekrytering? Då kan vi ha rätt jobb för dig! Vi erbjuder ett varierande arbete där du kommer arbeta med att vägleda och ge stöd till våra chefer och vikarier. I rollen som bemanningsadministratör stöttar du framförallt bildningsförvaltningen och socialförvaltningen med beställningar, bokningar och vikariehantering. Du arbetar både självständigt och tillsammans med andra administratörer. Du har daglig kontakt med kollegor och vikarier via telefon och e-post samt arbetar i systemet Heroma.

Du hanterar hela rekryteringsprocessen för korttidsvikarier - från intresseanmälan till anställning - samt ser till att vikarier registreras korrekt i kommunens system och dokumentation. Du ansvarar för att säkerställa att alla anställda behandlas likvärdigt och hanterar LAS-relaterade frågor, såsom företrädesrätt och konvertering.

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i ditt uppdrag genom ett ständigt lärande och du och dina kollegor utvecklar bemanningsarbetet tillsammans med lönechefen.

Publiceringsdatum
2024-09-17

Kvalifikationer
Vi söker dig som har yrkeserfarenhet inom bemanning och rekrytering. Det är därtill önskvärt att du även har en administrativ utbildning.

Du behöver ha god datavana och vara van av att arbeta i olika digitala system. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Heroma.

Det är en fördel om du som söker har erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor.

För att lyckas i uppdraget behöver du ha intresse för människor och att ge service. Vi förutsätter att du har ett eget driv samt förmåga att arbeta självständigt. Du har erfarenhet av att arbeta med deadlines och är van att hantera flera uppgifter samtidigt.

Att arbeta som bemanningsadministratör hos oss innebär att du ges ett stort eget ansvar i det dagliga arbetet. Du drivs av att ge professionellt stöd till verksamheten. Du trivs med att jobba tillsammans med andra likväl som att arbeta självständigt. Som person är du strukturerad, nyfiken och har fokus på att hitta lösningar.

Du har mycket god kommunikativ förmåga och uttrycker dig mycket väl på svenska i såväl tal som skrift. Som person är du flexibel, förtroendeingivande och kan anpassa dig till nya omständigheter.

Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.

Arbetstid och varaktighet
Heltid/tillsvidare.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för detta jobb
För frågor kring tjänstens innehåll, vänligen kontakta Nicklas Ekblad, Lönechef, 0410-73 47 35

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
2024-10-01 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Vi ser fram emot din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen i denna rekrytering och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/255".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trelleborgs kommun (org.nr 212000-1199)

Arbetsplats
Trelleborgs kommun, Kommunledningsförvaltningen, Enhet Bemanning

Jobbnummer
8905705

Prenumerera på jobb från Trelleborgs kommun, Kommunledningsförvaltningen, Enhet Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trelleborgs kommun, Kommunledningsförvaltningen, Enhet Bemanning: