Barnsekreterare/socialsekreterare till Barn o Ungdom

Lindesbergs kommun / Administratörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg, Haparanda eller i hela Sverige

Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.

Avdelningen för Individ och Familj består av försörjningsstöd, alkohol-
och narkotikagrupp innefattande myndighetsutövning och behandlingsarbete,
socialpsykiatri, HVB för ensamkommande,myndighetskontor för barn och familj
samt öppenvård inom barn och familj. Lindesberg arbetar för att bibehålla
kvalitet och rättssäkerhet i arbetet med enskilda, barn och familjer.
Inom avdelningen pågår fortlöpande utvecklingsarbete för att möjliggöra
barns och vuxnas delaktighet.

Arbetsplatsbeskrivning

Din huvuduppgift blir att följa upp vården av familjehemsplacerade barn.
Du blir handläggare i ärendet med ansvar för att möta barnet/ungdomen och
på alla sätt verka för att dess utveckling blir så gynnsam som möjligt.
Det innebär ett nära samarbete med familjehemssekreteraren, den unge,
föräldrar och familjehem, med skola och närvaroteam, BUP och övriga
samverkansparter. Du behöver vara drivande i ärendena och hålla i
samverkansmöten. Det är barnsekreterarens uppgift att sköta löpande
dokumentation och ansvara för utredningar av barnets behov. Din
särskilda uppgift är att bygga relation med barnet/ungdomen och bli
någon hen kan ha förtroende för. Du blir som ett ombud för barnet och
bevakar dess intressen. Barnets behov blir din ledstjärna i samarbetet
med alla vuxna runtomkring.

Publiceringsdatum
2017-06-14

Kvalifikationer
• Socionomexamen
• Gärna tidigare erfarenhet av utredning och handläggning av processer/ärenden
• B-körkort
• Goda kunskaper i dokumentation

Arbetet kräver en god förmåga att skapa struktur, arbeta systematiskt och att
vara noggrann. Som person är du ansvarstagande och drivande. Du kan sätta
gränser men upprätthåller ändå en god relation till individen. Då tjänsten
innehåller myndighetsutövning är det viktigt att du har en mycket god förmåga
att uttrycka dig i tal och skrift.

Hos oss får du extern handledning, kompetensutveckling och friskvård.
Arbetstiden är dagtid och flextid tillämpas.

Här får du chansen till ett av de viktigaste jobben! Vi erbjuder dig
möjligheten att ha ett meningsfullt arbete och vårt mål är att ge dig rätt
förutsättningar för det. Vi är ett härligt och positivt gäng och med en bred
kompetens som värdesätter humor. Så tveka inte ring gärna vid funderingar.

Övrigt meriterande

• Erfarenhet av verksamhetssystem VIVA eller motsvarande
• Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstens individ- och familjeomsorg
• Erfarenhet av att arbeta med BBIC (Barns behov i centrum)
• Erfarenhet av att arbeta med MI (Motivational Interviewing)

Övrig information
Sista dag att ansöka är 2016-06-29, vi kommer att genomföra intervjuer löpande.

Ansökan tas endast emot via HR-Supporten.
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-29
Ange följande referens när du ansöker: SN 2017/137
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Inger Österberg 0581-812 17

Företag
Lindesbergs kommun

Adress
Lindesbergs kommun
Stentäppsgatan 5
71180 LINDESBERG

Kontorsadress
Stentäppsgatan 5

Jobbnummer
3557209

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun: