BancTec söker en rutinerad Nätverkstekniker
Help at work / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Help at work
Publiceringsdatum2011-12-29Om företagetHelp at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
Vår kund
BancTec är ett internationellt bolag och en av världens ledande leverantörer av systemlösningar inom skanning, bild- och ärendehantering, informationssökning samt elektroniska arkiv. Efter snart 40 år
i branschen har BancTec omfattande erfarenhet av att ta ett helhetsgrepp om kundernas informationshantering. Företaget har ungefär 1 900 medarbetare. I Sverige är vi 230 anställda som arbetar i Banctec Nordens huvudkontor vid Globenområdet.
ArbetsuppgifterI rollen som nätverkstekniker arbetar du med att konfigurera, designa och felsöka nätverkslösningar. Du hjälper till med att räkna på offerter, dokumenterar de tekniska lösningar du arbetar med och fungerar som expert inom ditt område. Du är stöd och hjälp för IT-driftavdelningen och jobbar dessutom mot huvudkontoret i USA som ger riktlinjerna för nätverksinfrastrukturen i Sverige. Du arbetar i ett team tillsammans med en IT-arkitekt och ytterligare en nätverkstekniker. En viktig uppgift är att tillsammans med derasIT-arkitekt skapa BancTecs framtida IT-infrastruktur.
Du rapporterar till företagets IT-chef.
ProfilVi söker dig som har minst 10 års erfarenhet av arbete med nätverksinfrastruktur. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av följande;
• Processtyrt arbete
• HP switchar
• Cisco brandväggar med IDS och IPS
• Cisco switchar
• Cisco routrar
• Clavister brandväggar
• Virtualiserade lösningar med VMware
• Övervakning
• Bladserverlösningar från HP
Det är en fördel om du har jobbat med;
• SAN-lösningar från EMC och HP
• Kapacitetsplanering av system
• ITIL version 2 och 3
• Radius
Du ska kunna utrycka dig obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och särskilt viktigt är att du har god samarbetsförmåga, är engagerad, ansvarsfull och kan jobba självständigt. Vi förutsätter att du är pålitlig även när tempot går upp och att du arbetar strukturerat och målinriktat. Arbetet på BancTec bedrivs ofta i projektform, så vana från sådant arbete är ett krav.
Tillträde 2012-03-01 eller enligt överenskommelse. BancTec tillämpar individuell lönesättning och provanställning under sex månader.
Avdelningen Technical Customer Service & IT Support levererar teknisk service/support samt utvecklar tjänster och system till externa och interna kunder. Avdelningen består idag av 14 personer.
BancTec erbjuder en inspirerande arbetsplats där du får möjlighet att påverka och utvecklas i en dynamisk miljö präglad av ambition, kunskap och kvalitet.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 181
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeder Kargl,
peder.kargl@helpatwork.seFöretagHelp at work
AdressHelp at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm
Jobbnummer 1117330
Observera att sista ansökningsdag har passerat.