Backofficemedarbetare till Wahlstedt & Sageryd Financial Service
Perido AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Perido söker en backofficemedarbetare till vår kund - Wahlstedt & Sageryd Financial Services som är ett fullservicebolag inom finansbranschen. De har mer än 20 års erfarenhet av att hjälpa kunder med att sätta upp och driva back- och middleoffice för institutioner, fondbolag och värdepappersbolag. Tjänsten är placerad på deras kontor i fina lokaler i centrala Stockholm.
I just den här funktionen kommer du att arbeta med kunder som outsourcar sin administration av värdepappersportföljer och fondandelsägare. Du kommer bland annat att sköta avstämningsarbete, notaregistrering samt andelsutgivning och navkursberäkningar. Arbetsgruppen består idag av 7 kunniga medarbetare men man ansvarar själv för ca 2-3 kunder. För dessa förväntas att kunna ta fram ställnings- och avkastningsrapporter, bokföringsorder och myndighetsrapporter för företagets kunder. Kontakt med kunderna sker löpande och man stämmer även av med deras anlitade förvaltare, depåbanker och andra motparter för att utföra kvalitetskontroller och utredningsarbeten. Följaktligen kräver rollen en förmåga att vara både fokuserad på detaljer i enskilda transaktioner och vara lyhörd för vad som händer i gruppen, bevaka mejl och svara i telefonen när kunderna ringer.
Vi letar alltså efter dig som har ett öga för detaljer, och som är lyhörd för dina kollegors arbete så att ni kan hjälpa varandra. Du arbetar noggrant och strukturerat med en serviceinriktad inställning. Vi ser gärna att du är utåtriktad och tar dig an arbetsuppgifterna med positivitet och engagemang!
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2018-11-05Kravprofil för detta jobb• Gymnasial utbildning
• Minst 1 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Meriterande
• Gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag på 6 månader med god chans till överrekrytering. Tillsvidare-anställning hos Perido. Tillträde omgående.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Är du en noggrann lagspelare som vill utvecklas i en administrativ funktion? Har du ett intresse för ekonomi och finans samt vill arbeta på ett familjärt företag? Då kanske det är dig vi söker!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30549 i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-02
Ange följande referens när du ansöker: 30549
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinav 15, 8 tr
Jobbnummer 4439876
Observera att sista ansökningsdag har passerat.