Backofficechef till finansiellt institut
Amendo Bemanning & Rekrytering AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Amendo Bemanning & Rekrytering AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Är du redo för att axla rollen som Backofficechef? Trivs du med att arbeta inom Bank & Finans och att vara såväl operativ som strategisk inom Backofficearbetet? Vi söker nu en person som har förståelse för hela flödet gällande Clearing och Settlement och en övergripande förståelse för affären som helhet. Vi söker en person som vill ansvara för vidareutvecklingen och driften av bolagets Backoffice!
Du får möjligheten att arbeta som Backofficechef hos vår kund. Bolaget erbjuder finansiell rådgivning och anpassade investeringsprodukter till bolagets privatkunder och institutionella kunder. Som backofficechef kommer du initialt att vara ansvarig för ett team bestående av 3-4 personer. Som ansvarig kommer du leda, planera och vara delaktig i sedvanliga arbetsuppgifter inom Backoffice. Då avdelningen är under vidareutveckling söker vår kund en ledarprofil som kan axla såväl en strategisk som operativ roll. Rollen som Backofficechef ger möjligheten till korta beslutsvägar och bredd i arbetsuppgifterna, i en föränderlig miljö.
Arbetsbeskrivning
Rollen innebär att man kommer leda, planera och vara delaktig i sedvanliga arbetsuppgifter inom Back Office:
• Delaktig i emissionsaffären och i samtliga olika faserna och nära samarbete med rådgivare, assistenter och hantering av dokumentering.
• Avstämningar av t.ex. kassa/ likvidtransaktioner och värdepapper för depåkunder
• Intern och extern rapportering
• Hantering av köp- och säljordrar samt avräkningsnotor
• Clearing och settlement av finansiella produkter och fonder
• Hantering av samarbetspartners såsom Nordnet och Skandia
• Hantera frågor från kunder kring deklarationer, kupongutbetalningar och transaktioner kopplade till fonder och andra värdepapper.
• Intern processutveckling samt delaktighet i vidareutveckling av system
Då organisationen är under uppbyggnad och finansmarknaden är under konstant förändring förväntas man ansvara, bidra med att strukturera, utveckla, förbättra och effektivisera gruppens processer och administrativa flöden.
Kvalifikationer och egenskaper
För att vara framgångsrik i tjänsten söker vi dig som har tidigare erfarenhet av Backofficearbete från motsvarande verksamhet, tidigare erfarenhet av ledarskap är meriterande. En akademisk examen inom redovisning eller finansiell ekonomi är önskvärt. Du är kommunikativ med goda kunskaper i svenska- och engelska i såväl tal som skrift. Vidare ser vi att du är nyfiken, flexibel, driven, noggrann samt har problemlösningsförmåga.
I denna roll behöver du ha en god helhetsförståelse för handel med, och bokföring av, finansiella produkter. Då det är en verksamhet som har som målsättning att ligga i framkant så ser vi att du drivs av effektiviseringsmöjligheter samtidigt som du är riskmedveten. Du bör vara bekväm med att rapportera till ledning och VD. Vana av systemkunskaper inom Bricknode, MFEX eller Pivotal är meriterande men du bör annars ha arbetat i liknande system och ha goda kunskaper i Excel.
Om företaget
Vår kund är ett privatägt fristående värdepappersbolag. Bolaget erbjuder professionell rådgivning till privatpersoner, företag och institutioner samt produkter och tjänster via fristående förmedlare. Som grund för såväl produkt som tjänsteerbjudandet och rådgivningen ligger intern utveckling, förvaltning och analys. Bolagets framgångar grundar sig bland annat i ett kombinerat erbjudande av egna arrangerade strukturerade produkter skräddarsydda utifrån kundernas behov, samt noga utvalda produkter från utomstående leverantörer för att säkra en holistisk, kvalitativ och trygg investeringslösning. Ytterligare kan bolagets framgångar tillskrivas investeringar i system och effektiva lösningar för både kund och rådgivare.
Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar kund med Amendo Bemanning och Rekrytering. Passar beskrivningen in på dig är du välkommen med din ansökan via
www.amendo.se. Du är välkommen med eventuella frågor till rekryteringskonsult, Charlotte Umunna på tel: 08-611 51 09.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-05-25ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-31
Ange följande referens när du ansöker: 3644
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotte Umunna
charlotte.umunna@amendo.seFöretagAmendo Bemanning & Rekrytering AB
AdressAmendo Bemanning & Rekrytering AB
Humlegårdsgatan 17
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 17
Jobbnummer 4167319
Observera att sista ansökningsdag har passerat.