Back-officeroll inom Värdepapper till väletablerat finansbolag
SJR / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av värdepappersadministration sedan tidigare och är ute efter en roll Back-office på ett spännande finansbolag?
Vi söker dig med flerårig erfarenhet av arbete med värdepappersadministration. Rollen är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR och startar snarast, initialt 6 månader med chans till förlängning hos vår kund. Vår kund sitter i nya härliga lokaler centralt i Stockholm.
Om rollen
I din roll som Värdepappersadministratör arbetar du med det dagliga flödet, avveckling och avstämning av värdepappersaffärer för aktier, alternativa investeringar och utländsk valuta. Du arbetar med cash management vilket innefattar betalningar, avstämningar och likviditetsprognostisering. Arbetsgruppen hanterar även Corporate actions.
Detta är rollen för dig med erfarenhet av liknande uppgifterpå en kapitalförvaltning eller fondbolag!
Bakgrund
Vi söker dig som har examen inom ekonomi från högskola eller universitet.Vi ser att du har flera års erfarenhet av en roll inom back-office på en kapitalförvaltning eller fondbolag. Har du tidigare erfarenhet av portföljsystemet Simcorp Dimension är detta meriterande. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt samt en god förmåga att hantera många arbetsuppgifter som löper parallellt. Vidare uppskattar du att arbeta i team men har förmågan att arbeta självständigt och tar fullt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är framåtriktad och tar dig an dina arbetsuppgifter med ett glatt humör. Du ser möjligheter att utveckla processer och arbetsrutiner.
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SJR med start omgående, initialt 6månader med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sanna Söderlind, 076-647 16 55
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Publiceringsdatum2018-10-09Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSanna Söderlind
sanna.soderlind@sjr.seFöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 4391555
Observera att sista ansökningsdag har passerat.