Avtalshandläggare, Hallsberg
Green Cargo AB / Kontorsjobb / Hallsberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Hallsberg,
Kumla,
Lekeberg,
Örebro,
Degerfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Green Cargo AB i Hallsberg,
Karlstad,
Eskilstuna,
Kil,
Norrköping eller i
hela Sverige Green Cargo kör 400 godståg varje dygn i Sverige och ersätter därmed 10 000 lastbilstransporter på vägnätet. I vårt nätverk trafikerar vi 270 platser i Sverige och Norge och med partners når vi hela Europa. Kunderna erbjuds möjligheten att märka sina transporter med Naturskyddsföreningens Bra Miljöval. Green Cargo ägs av svenska staten. Koncernen har 1 900 anställda och en årsomsättning på 4,3 miljarder SEK (2017). Läs mer på
www.greencargo.comVill du vara med och skapa framtiden hos Green Cargo?
Vi söker en Avtalshandläggare till enheten Marknadssupport.
Marknadssupport
Marknadssupport består av 16 medarbetare och är lokaliserade i Hallsberg.
Medarbetarna på Marknadssupport hanterar och upprättar kundavtal, fakturerar, utvecklar, handlägger reklamationer, supporterar övriga organisationen i olika administrativa frågor och tar hand om vissa ekonomiska processer på Green Cargos kontor i Hallsberg.
Marknadssupports ansvar:
• Upprätta och säkerställa kvalitativa avtal med våra kunder i Sverige och Europa
• Lösa olika faktureringsbehov och fakturera efter föreskrivna avtal
• Hantera ekonomiska frågor internt men också med våra kunder
• Hantera reklamationer efter den lagstiftning som styr logistiknäringen
• Supportera verksamheterna med förbättringar i form av IT-tester, verksamhetsstöd och specialistkompetens inom olika frågor
Ditt ansvar:
I rollen som avtalshandläggare hos oss ingår ansvar för:
• att hantera och administrera avtalsfrågor tillsammans med övriga teamet
• att agera support och stöd internt inom Green Cargo och vara ett kundvänligt bollplank för våra kunder inom våra sakfrågor
Publiceringsdatum2019-04-05Arbetsuppgifter Arbetsuppgifter som ingår i rollen som avtalshandläggare är bland annat:
• Driva eget utrednings- och förbättringsarbete för specifika frågor
• Uppdatera befintliga avtal med nya uppgifter vid behov
• Stöd till säljare rörande system, offerter/avtal rörande produkter, prissättningsvarianter, tillägg, villkor, undantag, fakturering mm.
• Specialist inom tilldelat ämnesområde exempelvis moms, fakturaplaner, fakturalayout, rapporter etc.
• Skapa avräkning/skillnadsberäkningsunderlag till utländska transportörer
• Vid behov rätta felaktiga uppgifter i avtal och fakturor
• Kommunikation och korrespondens med andra förvaltningar, kunder och försäkringsbolag.
Från tid till annan kan ditt ansvar och dina arbetsuppgifter komma att förändras, ibland med kort varsel. När det händer kommer du alltid informeras och ändringarna väl definieras.
Din Profil
För att vara intressant för rollen som avtalshandläggare på Green Cargo måste du ha en fullständig gymnasieutbildning, goda kunskaper i MS Office samt goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Goda kunskaper i Excel är en förutsättning.
Det är meriterande om du har kunskaper i tyska, både i tal och skrift. Erfarenhet av ekonomiskt administrativt arbete är ett krav. Har du erfarenhet från arbete inom järnväg, vana av att använda olika typer av administrativa system är det ett extra plus.
I rollen behöver du ha olika färdigheter och förmågor. Du behöver:
• Vara självgående
• Vara uthållig
• Ha god samarbetsförmåga och gilla att jobba i team
• Vara bra på muntlig och skriftlig kommunikation
• Vara ekonomiskt medveten och intresserad av resultat och avvikelser
• Äga gott omdöme
• Vara strukturerad
• Vara kreativ och nytänkande
• Vara en god problemlösare
• Äga god analysförmåga
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Vårt erbjudande
Förutom att vi erbjuder lön och anställningsvillkor enligt kollektivavtal, erbjuds möjlighet till friskvårdsbidrag, stöd och support från en väl fungerande organisation och ett gott kamratskap.
Tillträde: enligt överenskommelse
Anställningsform: tillsvidare
Placeringsort: Hallsberg
Lön: enligt överenskommelse
Har du frågor eller funderingar om tjänsten? Ring eller mejla Enhetschef Petra Wedén. Tfn 010-455 40 05. E-postadress:
petra.weden@greencargo.com Sista dag att söka är 2019-04-19
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas.
ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-19
Ange följande referens när du ansöker: greencargo617
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGreen Cargo AB
AdressGreen Cargo AB
Svetsarvägen 10
17111 Solna
KontorsadressSvetsarvägen 10
Jobbnummer 4713879
Observera att sista ansökningsdag har passerat.