Avgiftshandläggare och boendesamordnare till biståndsenheten i Sveg
Härjedalens kommun / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Härjedalen,
Älvdalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen,
Östersund eller i
hela Sverige Härjedalens kommun är till ytan en av Sveriges största kommuner. Vi servar invånare och besökare från tre kontor; Hede och Funäsdalen med huvudkontoret i Sveg. Vi erbjuder medarbetare friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Härjedalens kommun är ett förvaltningsområde för det samiska språket.
Härjedalens kommuns värdegrund: Jag är här för dem som bor i, verkar i eller besöker Härjedalen. Jag har ett professionellt förhållningssätt och möter alla med respekt. Jag ser möjligheter och vill förbättra vår verksamhet.
Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-Strateg via växel 0680-16100, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt.
Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Vi söker dig som tycker om att arbeta administrativt och har lätt för att lära dig nya program och system. Du behöver ha god kännedom om lagar och regler i kommunal verksamhet.
Tillträde snarast. Rekryteringen sker löpande och anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
ArbetsuppgifterAvgiftshandläggare, boendesamordnare och assistent
• Avgiftshandläggning: myndighetsutövning som beslutar om avgifter för biståndsbedömda insatser för äldre och personer med funktionsnedsättning. Beslut och avgifter grundas på socialtjänstlagen och hälso- och sjukvårdslagen.
• Boendesamordning: kontroll på vilka personer som beviljas särskilt boende och korttidsboende. Tillsammans med ansvarig chef och biståndshandläggare görs prioriteringar utifrån behov. Du behöver ha god kännedom om kommunen, dess geografi, är ordningsam och har god erfarenhet av olika IT-system.
• Assistent: administrativa arbetsuppgifter som verksamheten har behov av.
Du har din arbetsplats på Medborgarhuset i Sveg och behöver arbeta på plats.
Publiceringsdatum2024-03-12Kvalifikationer• Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och vara väl förtrogen med svenska språket.
• Du har ett lösningsorienterat, empatiskt förhållningssätt och är tydlig och strukturerad i ditt arbete.
• Du är självgående och har förmåga att ta egna initiativ för att se till att arbetet flyter på.
• Du har god samarbetsförmåga och lägger stor vikt vid att ge ett gott bemötande, både internt och externt.
• Dokumentation är en viktig del av arbetet och du behöver ha god administrativ förmåga.
Meriterande
• erfarenhet av IT-stödet Viva, Excel, Word, Outlook och Teams.
Härjedalens kommun är förvaltningsområde för det samiska språket. Om du utöver våra övriga kompetenskrav även talar samiska, härjedalska eller jämtska är det meriterande.
Vi erbjuder
• Friskvård på arbetstid
• Friskvårdspeng
• Ett intressant och omväxlande arbete
Kontaktinformation
Anneli Halvardsson, Enhetschef, 0680 - 16344,
anneli.halvardsson@herjedalen.seAnna Andersson, Ombud SSR, 0680 - 16254,
anna.andersson@herjedalen.seCatarina Månsson, Ombud Vision, 0680 - 16352,
catarina.mansson@herjedalen.seArbetsplats
Ringvägen
842 33 Sveg
Ersättning . Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4781261718".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510),
http://www.herjedalen.se Kontakt Ombud Vision
Catarina Månsson
catarina.mansson@herjedalen.se 0680 - 16352 Jobbnummer 8534535
Observera att sista ansökningsdag har passerat.