Avgiftshandläggare

Strängnäs kommun, Äldreomsorg enhet / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Äldreomsorg enhet i Strängnäs

Strängnäs kommun utvecklar individen, verksamheten och samhället! Våra 2 200 medarbetare verkar i en dynamisk organisation som gärna prövar nya vägar för att nå sina mål.
Kommunens ca 34 000 invånare bor i attraktiva tätorter som Strängnäs, Mariefred, Åkers Styckebruk och Stallarholmen, eller i mindre orter med landsbygdskaraktär. Till Stockholm och Västerås tar du dig på mindre än en timme; Enköping och Eskilstuna når du inom 30 minuter.

Verksamheten Myndighet och bistånd ansvarar för utredning, bedömning, beslut och uppföljning enligt gällande lagstiftning samt kommunala riktlinjer. Strängnäs kommun tillämpar lagen om valfrihet (LOV) inom hemtjänstens område. I dagsläget finns avtal med 6 privata utförare.

Vi möter våra medborgare med adekvat information, gör kvalitativa utredningar och bedömningar samt fattar rättsäkra beslut. Vi arbetar utifrån ett nära chefs- och ledarskap och vi visar engagemang, uppnår resultat, främjar länkande och bidrar till utveckling.

Idag är vi tjugo medarbetare. Vi arbetar med biståndsbedömningar inom äldreomsorgen och funktionsnedsatta och vi beslutar om bostadsanpassningsbidrag samt utfärdar tillstånd för färdtjänst och riksfärdtjänst. I verksamheten finns också ett vårdplaneringsteam.

Från och med november 2015 kommer också avgifter för vård och omsorg att hanteras av Myndighet och bistånd varför vi välkomnar nya kollegor till vår verksamhet.

Just nu pågår ett utredningsarbete avseende hela socialnämndens avgiftshantering och i viss mån också fakturahantering.

VILL DU VARA MED OCH UTVECKLA ARBETET FÖR RÄTTSÄKRA AVGIFTSBESLUT ENLIGT SOCIALTJÄNSTLAGEN?

För att nå långsiktig ekonomisk hållbarhet med hög kvalitet och trygghet för brukare och anhöriga söker vi engagerade medarbetare som gillar utmaningar och att tänka både utanför och innanför boxen!

Välkommen till vårt gäng med kompetenta och engagerade medarbetare!

Publiceringsdatum
2016-01-22

Arbetsuppgifter
Med utgångspunkt i socialtjänstlagen kommer du att handlägga, utreda, beräkna och ta beslut om avgifter inom socialnämndens verksamheter. Du förväntas ha god kunskap om kommunens taxa och avgiftssystem. I dina arbetsuppgifter kan också ingå att hantera beslut som överklagas. I arbetet ingår att dagligen svara på frågor om avgifter och fakturor från enskilda.

I dina arbetsuppgifter kan också andra administrativa uppgifter att ingå samt uppgifter som du bedöms ha särskild lämplighet för utifrån din kompetens och dina personliga egenskaper.

Du förväntas också att delta i utvecklingsarbete, ge förslag på förbättringar och att förenkla arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller utbildning inom socialt arbete, administration eller ekonomi på högskolenivå.

Tidigare yrkeserfarenhet av likande arbetsuppgifter inom administration, ekonomi eller myndighetsutövning är ett krav.

Du har ett vänligt bemötande, är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Arbetsuppgifterna kräver att du tycker om siffror, har sinne för ordning och reda samt personlig mognad som innebär att du självständigt kan planera ditt arbete.

Om du har erfarenhet från arbete som avgiftshandläggare och har arbetat i verksamhetssystemet Treserva är det meriterande.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-15
Ange följande referens när du ansöker: 34/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Pettersson, enhetschef 0152 290 34
Maria Jäderlund, Verksamhetschef 0152-295 84

Facklig kontakt
Barbro Karlsson, Vision 0152 291 91
Annelie Ceder, SSR 0152 292 98

Företag
Strängnäs kommun, Äldreomsorg enhet

Adress
Strängnäs kommun, Äldreomsorg enhet
Nygatan 10
64580 Strängnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 Strängnäs

Jobbnummer
2631020

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Äldreomsorg enhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Äldreomsorg enhet: