Avdelningschef inom flygfrakt till DB Schenker
Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2021-10-05Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos DB Schenker.
Om företagetDB Schenker erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. I Sverige har de ca 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50-tal orter i landet. DB Schenker arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Nu rekryterar de en avdelningschef som ska leda och utveckla importteamet på flygavdelningen i Göteborg.
Dina arbetsuppgifterI rollen som avdelningschef leder du ett team bestående av sju speditörer som arbetar med flygimport. Rollen innebär ett operativt ledarskap med fullt personalansvar samtidigt som du också arbetar med avdelningens utveckling och kundsamarbeten på en strategisk nivå. Din huvudsakliga uppgift är att coacha och arbetsleda din grupp och på så vis motivera dina medarbetare att tillsammans skapa goda resultat och framgångsrika kundsamarbeten. Som avdelningschef arbetar du i nära samarbete med operativ chef, övriga avdelningschefer, inköpsavdelningen samt säljare inom produkten.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis logistik eller ekonomi
• Erfarenhet från flygspedition eller annan form av speditionserfarenhet
• Tidigare ledarskapserfarenhet med personalansvar
• Du uttrycker dig obehindrat på såväl svenska som engelska
Vi söker dig med förmågan att få med dig andra människor för att skapa resultat. Du sätter upp tydliga mål och arbetar på ett genomtänkt sätt för att uppnå dem samt har intresset och förmågan att förstå affärsmässiga principer med fokus på god lönsamhet. Du motiveras av att utveckla affärer och kundsamarbeten, har en naturlig fallenhet för att skapa relationer och ser positivt på att arbeta i en kommunikativ roll. Genom ditt långsiktiga och strategiska tänk och arbetssätt skapar du förutsättningar för ditt team att utföra ett bra arbete och du har förmågan att leda och motivera andra.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord:
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 6017820
Observera att sista ansökningsdag har passerat.