Auktoriserad redovisningskonsult till Knyta - Konsult Marginalen AB!
Marginalen Bank Bankaktiebolag / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Marginalen Bank Bankaktiebolag i Stockholm,
Skellefteå eller i
hela Sverige Arbetar du inom redovisning och tilltalas av mycket eget ansvar, initiativtagande, nyfiken, lojal och prestigelös där kunden alltid är i fokus. Välkommen att läsa vidare...
Vi söker nu en auktoriserad redovisningskonsult där rollen innefattar att ha det kommerciella och yttersta kvalitetsansvaret för några av våra kunder. Att genomföra redovisningsuppdrag enligt avtal och uppdragsbeskrivning för ett flertal olika kunder i olika team som leds av olika kundansvariga. Utöver detta fungerar som bollplank och handledare.
Om rollen
• Vara kundansvarig, vill säga ansvarar för kundrelationen, avtal och lönsamhet
• Handleda uppdragsansvariga och uppdragsassistenter
• Genomföra löpande redovisning, avstämningar, betalningsservice, lagervärderingar, etc.
• Upprätta månads-& kvartalsrapporteringar, skattedeklarationer, kassaflödesanalyser, budgetar och prognoser.
• Upprätta bokslut och årsredovisning enligt K-regelverken
• Vid behov biträda andra kundansvariga med delegerade uppgifter
• Vid behov biträda en större eller mindre organisation med delar av bokföringen enligt avtal (outsourcinguppdrag)
• Projektredovisning, gedigna kunskaper
• Controlling, gedigna kunskaper
• Koncernredovisning, grundläggande kunskaper
• Ansvarar för kvalitetssäkrade leveranser och dokumentation av dessa
Vem du är...
• Du ska ha kunskap i kvalificerade frågor för ägarledda bolag (bolagstrukturer, K10:or)
• Du ska vara öppen, prestigelös och drivande med ett professionellt förhållningssätt till ditt arbete. Du ska även vara ansvarsfull, självständig, nogrann, lojal och serviceminded.
• Du ska självständigt behandla kunders material och kontakter enligt gällande uppdragsavtal och processbeskrivningar samt överenskommelse med kund och kunskap om REX och relevanta lagar och regler inom branschen.
• Ha eftergymnasialutbildning eller motsvarande erfarenhet
• Ha minst 5-10 års yrkeserfarenhet i branschen och auktorisation. Gärna från redovisningsbyrå.
• Inneha djupa och breda kunskaper inom redovisning
• IT-kunskaper inom Office-paket, Fortnox, Capego, Jeeves, Mercur, Aaro mm.
• Kunna svenska och engelska flytande
Vad vi erbjuder dig...
En modern och framåtriktad arbetsplats som nu expanderar för att möta uppdragsgivarnas behov även i framtiden. För oss är det viktigt att varje individ har möjlighet att utvecklas och växa och erbjuder utveckling och flexibilitet för alla engagerade medarbetare.
Vårt huvudkontor, mitt i centrala Stockholm, huserar i byggnaden Grönlandet - ett arkitektoniskt mästerverk signerat Sigurd Lewerentz från 1932. Vi har en egen restaurang med egen kock som lagar ekologisk mat vilket är en extra lyx i vår vardag! Här får du arbeta med medarbetare som känner stolthet, arbetsglädje och delaktighet. Vi erbjuder också personlig utveckling, volontärdag, tjänstepension, friskvårdsbidrag och hälsoförsäkring vilket bara är några av alla våra förmåner.
Knyta - Konsult Marginalen AB är ett helägt dotterföretag till Marginalen AB. Knyta - Konsult bedriver redovisningsverksamhet och har en bred kundgrupp bestående av mindre och medelstora företag i olika branscher. Knyta - Konsult satsar på långsiktiga kundrelationer och säljer HR, redovisnings- och lönetjänster av hög kvalitet.
Låter detta som något för dig, tveka då inte att kontakta oss.
Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast den 19 februari 2023.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Marginalen Bank Bankaktiebolag (org.nr 516406-0807)
Arbetsplats Marginalen Bank
Jobbnummer 7370875
Observera att sista ansökningsdag har passerat.