Atlas Copco Underground Rock Excavation söker Konstruktör – dr
Manpower Professional Engineering / Maskiningenjörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla maskiningenjörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Professional Engineering i Örebro,
Hallsberg,
Arboga,
Karlskoga,
Laxå eller i
hela Sverige Atlas Copco Underground Rock Excavation är en division inom Atlas Copcos affärsområde Anläggnings- och gruvteknik. Divisionen utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett sortiment av tunneldrivnings- och gruvbrytningsutrustningar för olika underjordsapplikationer på den globala marknaden. Divisionen har ett tydligt fokus på innovativ produktutveckling och eftermarknadsstöd för ökad kundnytta. Divisionens huvudkontor och största produktionsenhet ligger i Örebro i Sverige.
Publiceringsdatum2009-10-09Dina arbetsuppgifterAtlas Copco söker nu en konstruktör - drivlina till sitt team som arbetar med konstruktion och utveckling av borriggar för underjordsgruvor. Maskinerna används runt om i världen i tuffa miljöer och ställer därför stora och utmanande krav på maskinernas konstruktion.
Teamet (och divisionen) befinner sig i en spännande och utmanande fas; att fortsätta bygga upp kompetens och erfarenhet samt att stödja produktion och utveckling av nuvarande utrustning och samtidigt jobba med utveckling av framtidens borriggar.
Som konstruktör, drivlina, blir du en viktig del i konstruktion och tillverkningsfasen i Atlas Copcos produktutvecklingsprojekt. Arbetet omfattar bl.a. upprättande av kravspecifikationer, implementering på maskiner, testning och dokumentation. Du kommer – oftast i projektform – att arbeta både med nyutveckling, basutveckling, produktmodifiering och specifika kundorder. Drivlinan är en integrerad del av maskinen vilket innebär att det samverkar med både hydrauliksystem, elsystem och de mekaniska komponenterna.
Vem är du?
Du har god relevant utbildning, civilingenjör med några års erfarenhet inom området, alternativt välmeriterad högskoleingenjör med flerårig erfarenhet från konstruktion av drivlinor. Övrig erfarenhet från konstruktion av entreprenadfordon är meriterande liksom erfarenhet som inköpare eller projektledare.
För att trivas med jobbet, som utförs i stor frihet under eget ansvar, är det viktigt att du är drivande och kan genomföra dina idéer själv men du trivs också med att arbeta i projektgrupper. Du är intresserad av människor och teknik och ditt arbete innebär nära samarbete med Atlas Copcos marknads-, inköps-, service- och produktionsavdelning. Tjänsten kan till viss del innebära resor och vistelse på plats hos företagets säljbolag runt om i världen.
Atlas Copcos arbetsverktyg är Pro Engineer, TPX/DEMO, Movex och Lotus Notes.
Engelska är företagets koncernspråk och används flitigt både i talad och skriven form och vi förutsätter därför att Dina kunskaper i engelska är goda.
Manpower eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson för detta jobbFör ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Magnus Berggren, Gruppchef Face Drilling, TME, på telefon 019-760 74 61 alt. 0708-55 91 92, eller Anders Olson, Gruppchef Production Drilling, Bolting på telefon 019-760 73 53 alt. 073-274 40 86.
Ansök tjänsten via länken nedan, dock endast genom att göra den fullständiga registreringen, möjlighet att även bifoga ditt CV finns. För mer information kontakta Manpower Professionals rekryteringskonsult Urban Appelquist på telefon 070-377 45 95. Urval sker löpande så vi emotser din ansökan snarast, dock senast 25 oktober.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-10-25
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktUrban Appelquist, 0703-77 45 95
FöretagManpower Professional Engineering
AdressManpower Professional Engineering
Jobbnummer 519279
Observera att sista ansökningsdag har passerat.