Assistent till VD, HR & Ekonomi på Alimak! Vikariat med möjlighe

Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att arbeta som assistent inom ekonomi eller HR? Uppskattar du att arbeta i en föränderlig miljö med varierande uppgifter, i en roll där du utmanas och får ta stort ansvar? På företaget Alimak händer det mycket nu då man är inne i en stor och spännande förändring. Samtidigt präglas kulturen av gemenskap och engagemang. Visst låter det som en härlig arbetsplats? Nu har du chans att få ta del av den i en vikarierande roll med möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2022-04-18

Om tjänsten
En av Peridos kunder är Alimak, ett företag som är världsledande och pionjär inom design och tillverkning av lösningar för vertikala transporter inom industri- och byggbranschen. Nu söker dom en servicemedveten person som kan vikariera i rollen som Assistent för VD, HR och Ekonomi. Arbetet kommer att ske från kontoret i så stor omfattning som möjligt då man nu går tillbaka mer och mer efter pandemin. Kontoret är beläget centralt i Stockholm och här arbetar ett 20-tal medarbetare i en atmosfär som alltid är lika härlig med högt i tak och många gemensamma luncher.

Arbetsuppgifter
Det här är en bred service- och assistentroll som innebär att du stöttar företagets VD, HR- och ekonomiavdelning, samt har ett övergripande ansvar för kontoret. Det handlar i stora drag om att se till så allt nödvändigt material finns på plats, lägger beställningar, fyller på med papper, frukt etc. samt ser till att det hela tiden är rent och snyggt i lokalerna. Arbetsuppgifterna kommer vara varierande efter avdelning och behov, men övergripande kan dom sammanfattas så här:
Till VD:
Sköta kalender och boka möten.
Planera inför möten, förbereda presentationsmaterial och sammanställa information.

Till HR:
Vara ett administrativt stöd i allehanda HR-frågor. Exempelvis publicera annonser internt/externt och administrera anställningsavtal.
Ha kontakt med den outsourcade lönehanteringen i olika frågor.
Boka in utbildningar och planera möten.

Till Ekonomi:
Planera och boka in möten.
Sammanställa statistik.
Ha kontakt med externa parter.

Dina egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll och trivs med stort ansvar, många parallella uppgifter och ett högt arbetstempo. Med ett proaktivt arbetssätt, flexibilitet och en positiv attityd får du saker att hända och du tar egna initiativ där det behövs. Vidare ser vi att du är administrativt skicklig och värdesätter ordning och reda, samt är duktig på att skapa struktur i ditt arbete. Din servicekänsla sträcker sig ut i fingerspetsarna och du har lätt för att skapa goda relationer över många olika kontaktytor!
Låter det här som en tjänst för dig? Vänta inte, välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Erfarenhet av arbete i liknande roll inom ekonomi, HR eller som assistent. Med fördel från ett internationellt företag.
God systemvana, ex. Inom Office-paketet: Excel, PowerPoint & SharePoint
Förmåga att kommunicera flytande på svenska och engelska i tal och skrift

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se.
Om du har frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33140 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "33140".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387), http://www.perido.se
116 45  STOCKHOLM

Kontakt
Rekryterare
Amanda Delvén
amanda.delven@perido.se

Jobbnummer
6548011

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: