Artimplant AB söker en redovisningsekonom, är det du?

Experis Sverige / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Bollebygd eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Artimplant är ett biomaterialföretag fokuserat på problemlösningar inom ortopedisk kirurgi, odontologi och rekonstruktiv kirurgi. Bolaget har idag 20 anställda och bedriver produktutveckling, tillverkning, samt marknadsföring av nedbrytbara implantat i syfte att återskapa ett aktivt liv. Bolagets produkter distribueras av globala partners . Artimplant är noterat på Nasdaq OMX Stockholmsbörsens Small Cap lista. Ytterligare information finns på www.artimplant.com
Artimplant är i en kommersialiserings fas och har många spännande utmaningar framför sig. Ekonomi, IT, HR och administration består av tre personer, som arbetar på Artimplants huvudkontor i Västra Frölunda. Vi söker nu en kunnig redovisningsekonom med bred erfarenhet av redovisning, lönehantering och personaladministration.

Publiceringsdatum
2011-12-13

Dina arbetsuppgifter
• Vara väl förtrogen med löpande redovisning, periodiseringar och då vi är ett tillverkande företag är kunskap och erfarenhet av produktkalkylering också ett plus. Ska kunna stämma av balanskonton och självständigt genonföra ett bokslut.
• Upprätta ett koncernbokslut
• Utbetalning till leverantörer i Sverige och utlandet, anställda, etc. från Internetbank och andra bankärenden
• Skattedeklaration
• Lönehantering (SPCS Lön) och personaladministration
• Viss ordermottagning och fakturering
• Månadsrapportering samt budgetuppföljning
• Andra uppgifter förekommande på ekonomiavdelning
• Koncernredovisning
• Controller funktion mot företagets dotterbolag i USA
Vem är du?
• Har arbetat några år med de flesta arbetsuppgifter som finns på en ekonomiavdelning.
• Är minst gymnasieekonom.
• Har god kunskap om bokföringslag, skattelagstiftning och andra regelverk som påverkar en ekonomiavdelning.
• Har erfarenhet av lönehantering och personaladministration.
• Behärskar engelska i tal och skrift.
• Har god IT-kännedom, framför allt Office-paketet med tonvikt på Excel och SPCS Admin 2000 (eller liknande ekonomisystem).
• Erfarenhet från IT-avdelning, systemägarskap, implementeringsprojekt eller liknande är ett plus, men inte ett krav.
• Kunskap om koncernredovisning
• Erfarenhet från medicinteknikbranschen är ett plus, men inte ett krav.
• God analytiskt förmåga
• Är en noggrann, positiv, prestigelös, flexibel och serviceminded person med hög arbetskapacitet.

Kontaktperson för detta jobb
Sök tjänsten med registrerat CV på Experis.se. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Petersson 031-617272.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Petersson, 031-617272

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1104359

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: