Artikeladministratör till Kategori- och Inköpsavdelning
Tools Sverige AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tools Sverige AB i Göteborg,
Stenungsund,
Trollhättan,
Uddevalla,
Gislaved eller i
hela Sverige Vår Kategori- och inköpsavdelning i Göteborg behöver nu förstärka sitt team med ytterligare en Artikeladministratör. I teamet arbetar strategiska inköpare och artikeladministratörer i nära samarbete med säljorganisationen, för att utveckla TOOLS produktsortiment.
Som artikeladministratör ansvarar du för löpande underhåll av artikel- och katalogdata. Tillsammans med dina kollegor säkerställer du att rätt produktinformation, såsom bilder och produktbeskrivningar, finns uppdaterad i våra databaser, och tillgängliga för övriga system. Du kommer dagligen att arbeta i PIM-systemet InRiver, och i affärssystemet Movex M3. För dig med stor kompetens inom systemkunskap finns möjlighet att ta rollen som systemägare/superuser. Som ansvarig för artikeldata kommer du även att ha en viktig roll kopplat till vår nylanserade e-handel, tools.se.
Vi erbjuder ett ansvarsfullt och roligt arbete med stort decentraliserat ansvar. Vår funktion är relativt nystartad vilket innebär att vi lär oss i takt med att vi möter nya utmaningar. Det ger stora möjligheter att påverka arbetssätt och framdrift men ställer också krav på personligt ansvar och rätt attityd. Du förväntas prestera på topp tillsammans med en grupp som jobbar i ett högt tempo, och där prestigelöshet är ett viktigt förhållningssätt.
Vi söker dig som är tycker om att jobba med service, och proaktivt söker lösningar och förbättringar. Du har erfarenhet av att jobba med informationslager och databasstrukturer, antingen genom praktisk erfarenhet eller eftergymnasial utbildning. Du har goda kunskaper i MS Excel och är insatt i hur informations- och/eller affärssystem är uppbyggda. Du behärskar svenska och engelska i både i tal och skrift.
För att trivas i rollen bör du vara strukturerad och effektiv i ditt arbete. Du har en god analytisk förmåga, och är inte rädd att fatta egna beslut och arbeta självständigt. Då du arbeta i nära samarbete med såväl kollegor som leverantörer bör du även vara kommunikativ och ha förmåga att skapa goda relationer.
Frågor kring tjänsten besvaras Chef Kategori och inköp, Carina Malmqvist, på tfn 070-322 13 70.
Vi undanbeder oss kontakt från annonssäljare, rekryteringsföretag eller liknande i denna rekrytering.
TOOLS är Nordens största leverantör av produkter och tjänster främst inom verktyg och maskiner, arbetskläder, skyddsutrustningar, fastighetsprodukter och arbetsplatsutrustningar. TOOLS Sverige startade som butikskedja 2003 och omsätter idag ca 2 miljarder kronor och finns på cirka 50 orter. Tillsammans med våra kollegor i Norge och Finland har vi idag filialer på över 150 orter runt om i Norden.
Publiceringsdatum2017-07-07Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-20
FöretagTools Sverige AB
AdressTools Sverige AB
Box 10024
10055 Stockholm
KontorsadressHudiksvallsgatan 6
Jobbnummer 3595484
Observera att sista ansökningsdag har passerat.