Arkivhandläggare till Skatteverkets nya centralarkiv
Skatteverket / Assistentjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla assistentjobb i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Sundsvall,
Sollefteå eller i
hela Sverige Vi samlar snart Skatteverkets fysiska arkiv i det toppmoderna centralarkivet i Härnösand med utsikt över Höga kustens södra skärgård.
Nu finns möjligheten att vara med att bidra till utvecklingen av vår verksamhet och få arbeta tillsammans med engagerade kollegor.
Om jobbet
Du kommer att arbeta med klassisk arkivvård där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är arbete med rekvisitioner inom myndigheten samt ordna och sortera in inkomna arkivhandlingar. Du förväntas självständigt kunna genomföra dina arbetsuppgifter och tillsammans med dina kollegor bidra till att hålla hög kvalitet i arbetet.
Du tillhör Skatteverkets arkivsektion med placering i Härnösand. Vi är cirka 20 medarbetare på sektionen med placering både i Härnösand och på andra orter. Vi arbetar teambaserat vilket innebär att du arbetar nära dina kollegor för att bidra till verksamhetens resultat.
Om dig
Vi söker en driven och flexibel kollega som har kunden i fokus.
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy.
I det här jobbet ska du:
- kunna ta egna initiativ och ta ansvar för att arbetet blir utfört
- vara noggrann och strukturerad
- vara bra på att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål
- vara flexibel och kunna anpassa dig efter ändrade förutsättningar
- vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- ha god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Du ska även ha:
- en gymnasieexamen
- aktuell arbetslivserfarenhet av dokumenthantering
- B körkort
Det är önskvärt med studier inom arkivvetenskap eller att du har aktuell arbetslivserfarenhet av arbete med arkiv eller diarieföring från offentlig förvaltning.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
Resor i tjänsten kan förekomma.
I det här jobbet finns det på grund av arbetsuppgifternas karaktär inte möjlighet att arbeta hemifrån.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
På
https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.
Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/156".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skatteverket (org.nr 202100-5448)
Kontakt Anna Gustafsson, sektionschef
010-5746939 Jobbnummer 8623353
Observera att sista ansökningsdag har passerat.