Arkivadministratör till Regionarkivet, Enheten för Digitaliserin
Region Skåne, Koncernkontoret / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Koncernkontoret i Kristianstad,
Hässleholm,
Osby,
Lund,
Ystad eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Området för informationsförsörjning och regionarkiv sysselsätter ett drygt hundratal anställda. Verksamheten omfattar både strategiska och operativa funktioner i Region Skånes centrala informationsförsörjning. Normgivning och tillsyn, informationsstyrning, skanning, diarieföring, e-arkiv, depåverksamhet och dokumenthantering är några av arbetsområden. Området har ett koncernövergripande samordningsansvar, är verkställande arkivmyndighet under regionstyrelsen, är regiongemensam servicepunkt för utlämnande av journalinformation samt har ett samordningsansvar för skanningverksamheten av patientinformation.
Till enheten för Digitalisering söker vi nu en arkivadministratörer för placering i skanning verksamheten i Kristianstad.
Publiceringsdatum2019-05-27ArbetsuppgifterSom arkivadministratör omfattar dina arbetsuppgifter i huvudsak skanning av patientjournaler. Du tar emot och sorterar post, kategoriserar samt kontrollerar alla dokument för att sedan skanna dessa till vårt journalsystem med efterföljande egenkontroll.
Vi lägger stor vikt vid hög tillgänglighet och service till våra kunder då du kommer att vara kontaktansvarig för några av dessa.
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasial utbildning inom administration. För tjänsten krävs det att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, goda kunskaper i Office paketet, stor datorvana och goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har kompetens och erfarenhet från arkivering och skanning inom hälsa och sjukvård.
Du som söker är en trygg person, med hög integritet och ett flexibelt förhållningssätt som förstår innebörden av sekretess. Du har en bred social kompetens som gör att du lätt smälter in i grupper. Vidare fordras att du är mycket organiserad, strukturerad och ordningsam i ditt arbete med hög stresstolerans.
I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 800 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö.
På
http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Arbetstider: 07,30-16,00 Vikariat/Visstid: From - Tom: 2019-09-02 -- 2022-06-13 Upplärning planeras starta 2019-06-17.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-09
Ange följande referens när du ansöker: A879323
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLars Dahlberg, enhetschef 046-755 00 87
FöretagRegion Skåne, Koncernkontoret
AdressRegion Skåne, Koncernkontoret
Västra Storgatan 12
29189 Kristianstad
KontorsadressVästra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 4814260
Observera att sista ansökningsdag har passerat.