Arbeta med leverantörsreskontra hos vår kund i Stockholm

Bemannia Kontor AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2022-10-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arbeta med leverantörsreskontra hos vår kund i Stockholm" (publicerad 2022-10-10) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra och är tillgänglig omgående? Välkommen med din ansökan redan idag!

Om uppdraget

Vår kund, som är ett bostadsbolag, söker en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Uppdraget är på heltid, och pågår i 6 månader. Du kommer att arbeta hos kunden i centrala Stockholm.

Publiceringsdatum
2022-10-06

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent ansvarar du för att flödet av leverantörsfakturor sker på ett professionellt sätt. Du har ett nära samarbete med verksamheten, där du är ett stöd rörande frågor som avser leverantörsfakturor. Du är kontaktperson för övriga verksamheten rörande leverantörsfakturor, och har kontakt med leverantlrer i fakturafrågor. I rollen ingår även avstämningsansvar och löpande bokföring.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Avhjälpa fel som uppkommer vid hanteringen av leverantörsfakturor
• Upprätta avstämningar
• Säkerställa att leverantörsfakturorna följer de formaliakrav som är uppsatta internt och externt
• Ansvara för in- och utbetalningsfiler och att dessa hanteras korrekt i de berörda systemen
• Ansvara för manuella betalningar samt rimlighetsbedöma dessa och att de följer policies, riktlinjer, attest- och delegationsordning
• Rimlighetsbedöma kontering på in- och utbetalningar
• Arbeta aktivt med att minska påminnelser och inkassokrav
• Hantera inkommande påminnelser och inkassokrav
• Ta emot leverantörsfakturor i olika format och ankomsthantera dessa enligt beslutad process och ansvarsfördelning
• Vara behjälplig vid övrigt förekommande arbetsuppgifter inom enheten

Kvalifikationer
Vi ser att du är en noggrann och målmedveten ekonomiassistent som arbetar för att leva upp till kvalitetsstandard. Du arbetar strukturerat, sätter upp och håller tidsramar, och tar ansvar för din uppgift.

Krav för tjänsten:

• Gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande
• Erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra, erfarenhet och förståelse för hantering av leverantörsfakturor
• God samarbetsförmåga och ett serviceinriktat arbetssätt
• God systemvana och erfarenhet av arbete i Agresso, Unit4 och FAST2

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemannia Kontor AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Juuli Vainio
juuli.vainio@bemannia.se

Jobbnummer
7051179

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: