Är du vårt nya löneproffs med hjärta för HR?

Europart i Sverige AB / Administratörsjobb / Malmö
2025-12-09


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Europart i Sverige AB i Malmö, Helsingborg, Hässleholm, Växjö, Göteborg eller i hela Sverige

EUROPART strävar alltid efter att ha de bästa medarbetarna och nu har du chansen att bli en del av vårt team! Vi tror att samarbete är nyckeln till framgång och arbetar kontinuerligt för att stärka teamkänslan och trivseln. Vi värdesätter våra medarbetare och sätter högt värde på att skapa en arbetsmiljö som främjar gemenskap, utveckling och innovation. Tillsammans skapar vi möjligheter!
Är du en fena på löner, gillar struktur och tycker att personalfrågor är minst lika viktiga som traktamente? Då kan du vara vår nästa superstjärna! Vi söker dig som vill ha en varierad vardag där du får jonglera löner och HR-koordinering, utan att tappa humöret (eller Excel-filen)
Om jobbet
Vi söker nu en självständig och noggrann HR- & lönekoordinator med ett sinne för siffror och människor samt nyfikenhet för nya system och lösningar. Man kommer till en början fokusera på det svenska bolaget, men efter hand kommer man arbeta med även det danska och finska bolaget. Vi ser att tjänsten kommer se ut ungefär så här:
Löneprocessen: Se till att rätt lön hamnar på rätt konto i rätt tid (och att ingen ringer i panik den 25:e). Hantera pensioner, försäkringar, förmånsbilar och andra löpande ärenden kopplade till lön för både tjänstemän och arbetare. Du får vara med och implementera ett helt nytt lönesystem som går live 1 januari, PayZlip. Detta kommer bli ett stort lyft för oss och du kommer driva projektet framåt tillsammans med vår nuvarande lönekonsult som lämnar sitt uppdrag under 2026. I framtiden kan det finnas möjlighet att arbeta med lön även för det danska bolaget.
HR- koordinering: Hantera pre-, on- och offboardingprocessen, hålla koll på semesterlistor och driva HR och ledarskapsprojekt tillsammans med HR Chefen och hantera löpande personaladministration. Administrera och hantera arbetsmiljösystemet IA och koordinera med verksamheten. Hantera kompetensbank och arbeta med långsiktiga utbildningsprojekt tillsammans med HR Chef. Vara den som har koll på både GDPR och vem som har jubileum nästa gång

Man kommer vara en del av ett team som hjälps åt på EUROPARTs nordiska huvudkontor i Malmö med 11 glada kollegor som supporterar 200 kollegor i Sverige, Danmark och Finland. Vi har flyttat till nya fräscha lokaler på Bernstorp, vilket vi är otroligt glada för.
Du kommer rapportera till och arbeta nära Director of Corporate Services - Denise Hallbäck, men arbeta tillsammans med flera kontaktytor inom företaget, bland annat ekonomiavdelningen och office administration, både i Sverige och Danmark.
Vad söker vi?
Vi tror att...
Du har god erfarenhet av löneadministration och kan sköta processen från start till mål självständigt.
Du är nyfiken och intresserad av personalfrågor, samt projektkoordinering.
Du har grundläggande kunskap inom HR och vill utvecklas mer.
Du räds inte utmaningar utan ser på dessa som en möjlighet.
Du gillar struktur och är noggrann, men är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs.
Du är prestigelös, lösningsorienterad och har humor nog att skratta åt ett riktigt dåligt skämt
Du pratar svenska och engelska flytande och kan hantera både människor och siffror med fingertoppskänsla. Kan du danska är det ett stort plus.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll i ett internationellt och marknadsledande företag där du blir en del i ett framgångsrikt team. Vi är ett kundorienterat företag med fokus på service och kvalitet. Vårt företag befinner sig i en expansiv fas och vi vill gärna utvecklas tillsammans med våra medarbetare. Villkor enligt gällande kollektivavtal.
En spännande och utvecklande roll i ett stabilt och expansivt företag.
Möjlighet att arbeta med marknadsledande produkter och lösningar.
En trevlig arbetsmiljö med engagerade kollegor.
Stöd och utbildning för att utvecklas i din roll och nå dina mål.
En positiv företagskultur där vi värdesätter mångfald, samarbete och utveckling.



Publiceringsdatum
2025-12-09

Om företaget
EUROPART Group är Europas ledande leverantör av reservdelar, verktyg och tillbehör för nyttofordon, bussar, skåpbilar och specialfordon. Med ett omfattande sortiment på över 400 000 delar och en stark närvaro på marknaden i 28 länder och 300 försäljningsställen, erbjuder vi produkter och lösningar som våra kunder kan lita på. Dessutom har EUROPART kvalitetsprodukter av vårt eget märke EUROPART Premium Parts med över 7 500 tillgängliga delar.
Välkommen till EUROPART - där din framgång är vår framgång!
Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till oss snarast. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Din kontaktperson för denna rekrytering:
Denise Hallbäck, d.hallback@europart.net, +46 40 65 66 031

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Europart i Sverige AB (org.nr 556592-8776), https://www.europart.net/se/
Santessons väg 21 (visa karta)
232 61  ARLÖV

Jobbnummer
9634829

Prenumerera på jobb från Europart i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Europart i Sverige AB: