Är du vår nya enhetschef på hälso- och sjukvårdsteam inom LSS?
PR Vård Hemsjukvård / Sjukvårdschefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PR Vård Hemsjukvård i Stockholm,
Täby,
Södertälje,
Nynäshamn,
Nacka eller i
hela Sverige PR Vård är ett familjeägt företag med en värdegrund som kännetecknas av ansvar, engagemang och kvalitet.
Under de senaste åren har vi förändrats och vuxit tillsammans med våra engagerade ägare. Idag verkar vi på uppdrag av landsting, kommuner och privata aktörer inom vården i Stockholms län. Vi är cirka 600 medarbetare i en koncern som arbetar med tre verksamhetsområden. Hemsjukvård, där vi varje månad utför cirka 73 000 hemsjukvårdsbesök till patienter. Vår Barnmottagning där vi välkomnar barn och ungdomar upp till 17 år samt LSS.
Tycker du om att leda, utveckla och nätverka?
Vi är ett team med distriktssjuksköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter som söker en ny chef. Geografiskt finns vi i Täby och Nacka där vi har våra kontor. Vi har sedan oktober 2015 ansvar för utförandet av hälso- och sjukvården inom särskilda boendeformer samt daglig verksamhet inom LSS för ett antal kommuner och privata vårdgivare.
Vår värdegrund bygger på Ansvar, Engagemang och Kvalitet. Allt vi gör, gör vi för våra patienter och de människor vi möter.
Ditt uppdrag
Du ansvarar för verksamheten inom LSS med budget och personalansvar. Samverkan med kunder, samarbetspartners och vårdgrannar är av största vikt. Du ingår i den operativa ledningsgruppen och har nära till beslut.
Exempel på arbetsuppgifter
• Planering och uppföljning av verksamheten enligt gällande uppdragsavtal
• Du ansvarar för patientsäkerhet av hög kvalitet
• Ansvarar för att utveckla och upprätthålla processer, rutiner, riktlinjer och instruktioner utifrån gällande lagar och avtal
• Du säkerställer att arbetsmiljö och miljöarbetet är god på enheten
• Leda, utveckla och följa upp det egna teamet
• Delaktig i hela processen i samband med nya och avslutande uppdrag
Din bakgrund
Du är legitimerad sjuksköterska med minst fem års dokumenterad erfarenhet inom yrket. Du har kunskap och erfarenhet från kommunal verksamhet. Vidare har du haft arbetsledande roll med budgetansvar. Du har kunskap om lagar och riktlinjer inom LSS. Du behöver ha körkort.
Det är meriterande om du är distriktssköterska och har utbildning inom ledarskap och organisation samt erfarenhet kring att driva förbättringsarbete. Har du arbetat inom politiskt styrd verksamhet tidigare ser vi det som ett plus.
Dina färdigheter och din personlighet
För att lyckas i rollen tror vi att du är lösningsfokuserad, strukturerad, prestigelös och har en god samarbetsförmåga. Du gillar människor och har en mycket god kommunikationsförmåga. Du har mycket goda kunskaper i svenska och en god förståelse för IT-system.
Vi erbjuder
PR Vård erbjuder en utmanande och rolig roll där du är med och bidrar till PR Vårds fortsatta utveckling samtidigt som du själv utvecklas tillsammans med oss. Vi har kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar. För att främja en god hälsa erbjuder vi friskvårdsbidrag.
Ansökan
Vill du arbeta med oss på PR Vård? Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Edibe Can, Verksamhetschef via
edibe.can@prvard.se eller Carina Sjöstedt, HR Chef via
carina.sjostedt@prvard.se . Skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 7 februari 2019. Urval och intervjuer sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2019-01-18ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-07
Ange följande referens när du ansöker: 2019/6
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Sjöstedt 0840901011
FöretagPR Vård Hemsjukvård
AdressPR Vård Hemsjukvård
Mejerivägen 4
11743 Stockholm
KontorsadressMejerivägen 4
Jobbnummer 4563100
Observera att sista ansökningsdag har passerat.