Är du sjuksköterska och vill arbeta som timvikarie? Se hit!
Mölndals kommun / Sjuksköterskejobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mölndals kommun i Mölndal I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hälso- och sjukvård.
Publiceringsdatum2023-03-28ArbetsuppgifterVi söker nu dig som är sjuksköterska och vill arbeta som timvikarie i vår hälso- och sjukvårdsorganisation. Hos oss får du ett meningsfullt uppdrag och erfarenheter att ta med dig vidare i din yrkeskarriär. I din roll som timvikarierande sjuksköterska har du ett flexibelt arbete där du själv har möjlighet att påverka hur mycket du är tillgänglig för arbete. Vi erbjuder dig en introduktion med individuell bredvidgång. Arbetstider varierar mellan både dag, kväll och/eller natt.
I din roll som sjuksköterska arbetar du utifrån verksamhetens mål och ansvarar självständigt för bedömningar och planering av omvårdnadsbehov. Du arbetar konsultativt med hälsofrämjande och förebyggande insatser. Dagligen är du gäst i andras hem då är det viktigt att du kan skapa trygghet och säkerhet hos patienten samt leverera dina tjänster med kvalité.
I ditt arbete som legitimerad sjuksköterska arbetar du självständigt men ingår samtidigt i team med olika professioner runt patienten. Bland arbetsuppgifterna ingår att planera och leda arbetet mot den enskilde patienten och dess närstående. Du bedömer, utför och dokumenterar dina insatser.
Du arbetar konsultativt, hälsofrämjande och förebyggande, samt bidrar till samverkan kring den enskilde patienten.
KvalifikationerDu är:
• Leg. Sjuksköterska
• Bör vara strukturerad och kunna föra en dialog med olika aktörer (hemtjänst, vårdcentral, anhöriga osv.)
• Du ser helheten och kan arbeta målinriktat med varje patient
• God samarbetsförmåga
• Körkort
• Vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, geriatrik och psykiatri är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas på din samarbetsförmåga och personliga egenskaper.
Välkommen med din ansökan om du attraheras av att vara en del i ett mångkulturellt team som arbetar för ett gott samarbete och har roligt på jobbet!
Rekrytering sker löpande under hela ansökningsperioden.
ÖVRIGT
Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C133347".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Mölndals kommun (org.nr 212000-1363)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Ann-Charlott Dahlbom Larsson
ann-charlott.dahlbom-larsson@molndal.se 031-315 13 24 Jobbnummer 7596781
Observera att sista ansökningsdag har passerat.