Är du lönekonsult och vill hjälpa våra nya kunder att komma igån

Accountor Sverige / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2017-04-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Är du lönekonsult och vill hjälpa våra nya kunder att komma igån" (publicerad 2017-07-26) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor Sverige i Stockholm, Solna, Botkyrka, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Vi är Accountor; det största outsourcingbolaget för löne- och ekonomiadministrativa tjänster i norra Europa med spetskompetens inom Redovisning och Lönehantering. Vi har över 100 kontor i sju länder och är idag totalt fler än 2500 passionerade medarbetare som tillsammans hjälper våra kunder att lyckas. Vår styrka ligger i starkt medarbetarfokus, kvalité och teamarbete. Accountor i Sverige har haft en stark tillväxt de senaste åren och idag är vi 340 medarbetare utspridda på totalt 10 kontor. Hos Accountor bidrar du till både kunders och kollegors framgång, utvecklas i din yrkesroll och känner stolthet över att tillhöra ett av 2017 års utsedda Karriärföretag! Vill du bli en del av oss?

Vi söker nu en lönekonsult som vill hjälpa våra nya kunder att komma igång
i lönehanteringssystemet

Som implementationskonsult arbetar du som en del av ett team på 7 personer. Du kommer att ansvara för att kunden får stöd när de ska implementera lönesystemet. Din uppgift är att vara drivande i implementationsprocessen: att koordinera, planera och genomföra uppstarten för att kunden ska komma igång. Till din hjälp har du Sara som är en närvarande och coachande chef och dina stöttande och positiva teamkollegor. Du jobbar under eget ansvar, men det finns utarbetade processer och rutiner som hjälper dig i ditt arbete och med leveransen. Våra kunder är stora och små svenska och internationella bolag i olika branscher, vilket innebär ett mycket omväxlande och utvecklande arbete för dig som gillar att ständigt lära dig nytt.

Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter
• Förstå kundens behov genom en tät dialog och därefter göra anpassningar i systemet
• Att utbilda kunden i uppstartsfasen
• Uppsättning och planering av implementation av nya kunder
• Löneberedning under uppstartsfas (mellan 1-3 månader)
• Överlämning till produktion

Kvalifikationer och egenskaper
Examen från YH eller KY-utbildning inriktning lönekonsult/handläggare eller motsvarande. Vi ser gärna att du har minst två års erfarenhet av lönearbete (gärna från flera branscher och i olika kollektivavtal) och med kunskap i något av systemen HogiaLön+, Agda eller FlexLön. Meriterande om du har erfarenhet av implementation och uppsättningar i lönesystem, men inte ett krav då vi värdesätter personlighet och vilja främst. Utöver det har du förmåga att jobba i Office-paketet och har goda kunskaper i engelska. Meriterande om du har erfarenhet från konsultbranschen och gillar att jobba nära affären.

Andra egenskaper och förmågor vi värdesätter är:
• Då du arbetar självständigt och ibland med parallella projekt krävs det att du gillar att jobba strukturerad med förmågan att prioritera.
• Som person tycker du om att få saker att hända och stimuleras av att jobba mot avslut.
• Du är social och lyhörd och stimuleras av att ha kontakt med olika typer av människor och leverera med god service.
• En problemlösare, varje kund är unik och kräver sin exklusiva lösning.


Publiceringsdatum
2017-04-24

Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor, där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra medarbetare de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Vi använder oss av "Great Place to Work" eftersom vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startar med nöjda medarbetare, alltså dig!

Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Huvudkontoret ligger i Vasastan, Stockholm, med gångavstånd från både Odenplan och S:t Eriksplan.

Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 20 maj 2017. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Teamchef Sara Dahlerus 070 - 853 48 63.



annons

Varaktighet, arbetstid
heltid tillsvidare

Ersättning
fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lotta Fylking

Företag
Accountor Sverige

Adress
Accountor Sverige
S:t Eriksgatan 113
11181 Stockholm

Kontorsadress
S:t Eriksgatan 113

Jobbnummer
3455884

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor Sverige: