Är du en självgående redovisningskonsult som vi kan räkna med?
Hgrec AB / Redovisningsekonomjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hgrec AB i Nacka,
Karlstad,
Örebro,
Årjäng,
Västerås eller i
hela Sverige Vår kund ska nu förstärka byråns resurser med ytterligare en engagerad redovisningskonsult som liksom vi brinner för redovisning och företagande. Tempot är högt så du behöver vara både rutinerad och självgående samt med stora portioner sunt förnuft samtidigt som du är snabb och noggrann. Åt många av deras kunder är de en komplett ekonomiavdelning med helhetsansvar för ekonomin. De samarbetar också mycket vilket innebär att kunden gör vissa specifika delar t ex faktureringen och vi sköter det resten som har med redovisning och ekonomi att göra, allt från löpande redovisning, löner, skattedeklarationer, avstämningar, månads- och årsbokslut, årsredovisningar och deklarationsarbete. Dessutom övriga arbetsuppgifter som förekommer på en redovisningsbyrå. Du kommer att vara del av ett team där stora möjligheter till självständigt arbete ges. Tjänsten innebär nära kontakter med företagets kunder vilka finns inom olika branscher och av varierande storlek.
Vi ser gärna att du är auktoriserad redovisningskonsult eller har arbetat självständigt minst 2 år som redovisningskonsult på redovisningsbyrå. Du är självgående och med aktuella kunskaper inom redovisning, löner, bokslut och deklarationer. Utöver detta är kunskaper inom beskattning och juridik starkt meriterande. Du trivs i rollen som redovisningskonsult och tycker om att ha kontakt med flera olika kunder. Som person är det viktigt att du är serviceorienterad, noggrann och ansvarskännande. Du är positiv och drivs av att kunna vara med och påverka. Du tycker om att samarbeta och är inte rädd att fråga vid behov. Då tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter klarar du att hantera många angelägenheter samtidigt och förstår vikten av att prioritera. Slutligen ser vi gärna att du med din sociala förmåga kan utveckla och etablera förtroendefulla kontakter.
En av tjusningarna med redovisning är, som vi ser det, att den ena dagen sällan är den andra lik då arbetsuppgifterna är omväxlande och att snabba omställningar ofta behövs. Vår kund värderar sin personal högt, de ger frihet och flexibilitet i arbetets omfattning och placering samt möjligheter till mycket eget ansvar. De har en öppen attityd och rak dialog där egna initiativ och kreativitet uppmuntras. Att ha aktuella kunskaper och ligga i framkant är viktigt. Därför satsar de mycket på utbildning och kompetensutveckling.
Vår kund specialiserar sig genom att vara "Redovisningsbyrån du kan räkna med" då de ofta är sina kunders kompletta ekonomiavdelning. Ansvarstagande och kvalité på hög nivå och med proaktivitet i fokus, präglar deras arbetssätt. Dialogen med kunden är effektiv och resultatorienterad. Varje kunds redovisning och ekonomi är unik. Kunden ska därför också få ett genuint och engagerat bemötande, vid varje kontakt.
Varaktighet, arbetstid
Anställning sker hos kunden.
Publiceringsdatum2018-11-16Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOlivia Winkvist
olivia.winkvist@happygroup.seFöretagHgrec AB
AdressHgrec AB
Holländargatan 29
11359 Stockholm
KontorsadressHolländargatan 29
Jobbnummer 4461497
Observera att sista ansökningsdag har passerat.