Är du en driven och kommunikativ person som vill arbeta som sälj

PerformIQ / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PerformIQ i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

PerformIQ

Företagspresentation
MTAB Transport & Spedition AB är Nordens ledande transportör av konst och värdefulla föremål samt ömtålig teknisk utrustning. Vårt ständiga och övergripande mål är att utveckla och leverera avancerade mervärdestjänster som avlastar våra uppdragsgivares egna organisationer. MTAB har idag tre affärsområden; Teknisk distribution, Konst & utställning samt Lager & logistik. Den gemensamma faktorn är vår specialitet i att transportera, hantera och förvara ömtåligt och värdefullt gods med högsta möjliga kvalitet i alla led. Företaget sysselsätter idag drygt 100 medarbetare, och har kontor i Stockholm (HK), Göteborg och Malmö samt terminaler i Örebro och Jönköping. MTAB har också två dotterbolag, ett i Norge (HK, Oslo) och ett i Danmark (HK, Köpenhamn) som är helt integrerade i MTABs system och jobbar efter samma höga kvalitetsstandarder.

Tjänstebeskrivning
MTAB söker en självgående och kommunikativ säljassistent som kommer att vara försäljningschefens högra hand. I rollen innebär det att assistera försäljningschefen med kommunikation och administration. Du kommer att besvara inkommande förfrågningar från befintliga kontakter och kunder, ta in underlag från leverantörer och presentera tjänstelösningar för MTABs kunder. Du kommer även i viss mån att köpa in dessa tjänster och se till att de utförs på ett korrekt sätt. I rollen ingår det även att ta fram prismodeller för både befintliga kunder och för prospekts samt att skriva offerter, ge prisförslag och att på egenhand bygga upp en prisstruktur. Det kommer även att förekomma en del företagsrepresentation på mässor och ute hos kund samt backa upp övriga på kundserviceavdelningen vid förfrågningar gällande affärer.

Krav på person
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet och gärna erfarenhet inom försäljning, kundservice eller annat kommunikativt yrke sedan tidigare. Det är ett krav att du behärskar både svenska och engelska såväl skriftligen som muntligen. För att lyckas i rollen bör du ha goda kunskaper inom Officepaketet och främst inom Excel. Det är meriterande om du har förståelse för ekonomi och säljcykler samt förståelse av vikten att vara noggrann och kommunikativ i ditt arbete.

Som person är du en driven och självgående person som kan arbeta självständigt, men som även kan vara kreativ och se nya lösningar. Du är social, kommunikativ och analytisk där du har en förmåga att förutse och förebygga problem. Vi ser gärna att du är ansvarsfull, affärsmässig och målinriktad i ditt sätt att arbeta och kan arbeta under stress i ett högt tempo där det gäller att prioritera och leverera med kvalitet.
Vi ser det som meriterande om du tidigare tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen, ange gärna vilken aktivitet du har utövat.

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 8-17 med möjlighet till flex
Plats: Bromma, Stockholm

I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Lovisa Nilsson Rekryteringskonsult, på 08-410 575 02. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2012-02-16

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 369
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lovisa Nilsson, 08-410 57 502

Företag
PerformIQ

Adress
PerformIQ
Birger jarlsgatan 34
11429 Stockholm

Jobbnummer
1160011

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PerformIQ

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PerformIQ: