Är du en driven innesäljare som vill leda ditt säljteam mot nya
Hogia Mid Office AB / Säljarjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stenungsund,
Orust,
Lilla Edet,
Tjörn,
Kungälv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hogia Mid Office AB i Stenungsund Har du erfarenhet av B2B-försäljning och längtar efter en ny utmaning? Vill du dela din tid mellan egen försäljning och att leda ett litet team?
Nu har du en chans att börja din karriär som försäljningschef hos oss på Hogia, i ett bolag som satsar stort inför framtiden.
Hogia Mid Office AB vänder sig till mindre och medelstora företag och vår ambition är att erbjuda administrativa standardsystem som förenklar det dagliga arbetet. I Hogia Mid Office arbetar vi med allt från försäljning till driftsättning och support.
Publiceringsdatum2018-12-05Om tjänstenVi söker en driven försäljningschef med hands-on attityd. Som försäljningschef för eftermarknad på MidOffice AB har du ett övergripande ansvar för försäljning mot befintliga kunder inom bolagets verksamma branscher. Du arbetar både med egen försäljning och tillsammans med säljteamet som i dagsläget består av en säljare.
Du kommer att bygga upp en struktur i försäljningsverksamheten där varje säljare uppnår höga målsättningar och tillväxtmål. Du kommer också att vara ansvarig för att snabbt finna nya kreativa vägar att bedriva effektiv försäljning utifrån uppsatta säljmål. Systemlösningen utgör i sin helhet ett komplett verksamhetskritiskt och administrativt affärssystem med fokus på mobila och moderna kringtjänster. I rollen som försäljningschef skapar du hög kundnöjdhet bland Hogia MidOffice befintliga kundbas. Du driver även egen direktförsäljning till kund framförallt via telefon och webb.
Kommande år kommer det att ske stora förändringar kring produkterbjudandet mot kund vilket kommer att ställa höga krav på att hitta nya sätt att nå fram till kunderna med vårt produkterbjudande. I detta arbete kommer du bli en nyckelspelare för att skapa fortsatt förutsättning för tillväxt.
Hogia är ett kunskapsintensivt företag som sätter individen i fokus. För rätt person finns stora möjligheter att på sikt utvecklas inom Hogia-gruppen.
Är du vår blivande kollega?
I din nya roll kommer du att behöva några års erfarenhet av att framgångsrikt bedriva B2B-försäljning. Du har en förmåga att leda och inspirera andra att prestera höga resultat, och du förutsätts kunna utforma strategiska visioner och målbilder, samt omsätta dem i konkreta aktiviteter. Ödmjuk, lyhörd och mån om att se individers olikheter som styrkor i ett lag är egenskaper som beskriver dig.
Du tycker om att arbeta med försäljning via telefon och webb som dina främsta redskap och känner dig trygg med att kommunicera med beslutsfattare på alla nivåer. Svenska språket hanterar du med lätthet i tal och skrift, då tjänsten ställer krav på att du producerar texter för intern och extern kommunikation.
Att arbeta hos oss
Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter, medarbetare och relationer till kunder. Vi är måna om att skapa en miljö där medarbetare får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till utveckling. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Tillsammans vidareutvecklar och bygger vi vår verksamhet i små steg. Så har vi gjort sedan starten för 35 år sedan. Idag är vi 650 anställda i Hogiagruppen och har som mål att öka med ungefär 25 personer varje år!
Vi hittar på mycket roligt tillsammans på jobbet. Sjunga i kör, vara ute och springa med Hogia Running Club eller träna yoga och crossfit på lunchen är sådant som du kan vara med på om du vill!
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan alternativt ta en kontakt redan idag.
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på
www.hogia.se.Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-26
Ange följande referens när du ansöker: 2018/129
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktmimmi.cromberger@hogia.se mimmi.cromberger@hogia.seFöretagHogia Mid Office AB
AdressHogia Mid Office AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund
KontorsadressHakenäs 101
Jobbnummer 4493615
Observera att sista ansökningsdag har passerat.