Application specialist Business Solutions till Toyota i Mjölby.
Skill Scandinavia AB / Supportteknikerjobb / Mjölby
2011-08-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Application specialist Business Solutions till Toyota i Mjölby." (publicerad 2011-10-17) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Mjölby,
Boxholm,
Vadstena,
Motala,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill Scandinavia AB i Mjölby,
Boxholm,
Motala,
Linköping,
Tranås eller i
hela Sverige Vill du bli en expert inom både affärsprocesser och system? Få förståelse för vår verksamhet, konfiguration av vårt ERP-system, utbildning av nyckelanvändare, utföra test och validerings arbete samt ge "go-live stöd".
Då är du rätt person för oss!
Toyota Material Handling Europe (TMHE) har idag ett gemensamt ERP (Enterprise Resource Planning) system (Movex) i sjutton företag runtom hela Europa. Vi har påbörjat uppgraderingsprocessen av vår befintliga plattform för vårt nya system M3 i alla länder som använder Movex. Vår avsikt är att ta ytterligare steg i att optimera våra processer och genom användning av ny teknik som initierats av det förändrade ERP-system, för att underlätta ytterligare innovationer.
Vi behöver nu förstärka vårt team med en Application Solutions Specialist Business.
Din utmaning
Som Business Application Specialist Solutions kommer du att ingå i ett team som samordnar, organiserar och tar ansvar för utveckling och underhåll av applikationer inom hyr, begagnad samt mervärdestjänster.
Din primära uppgift blir att stödja, upprätthålla och utveckla Movex 9.7/M3, Toyota I_Site webbportal och den använda webblösningen.
Du kommer att bli expert inom både Business Process och tillämpningar som stödjer processen.
Arbetet innebär att få förståelse och kunskap om vår verksamhet och omsätta det till krav på våra applikationer, underhålla, utbilda nyckelanvändare samt utföra test och validering.Du blir medlem i Business Solution IS / IT Team som idag består av 7 personer.
Publiceringsdatum2011-08-20Dina arbetsuppgifter• Lösa incidenter och problem relaterade till både Movex och webbapplikationer.
• Delta i utvecklingsprojekt med anknytning till webben eller Movex anslutna system.
• Ta en aktiv roll i genomförandet av webbapplikationer inom hela Europa.
• Testa och verifiera samt förbättra nya applikationer innan leverans..
• Genomföra utbildning för slutanvändare när ett behov identifieras.Arbeta och kommunicera med ett brett spektrum av människor, både internt men också externt, från olika länder inom IT-området.
Ansvarsområde:
• Samordna, organisera och ta ansvar för utveckling och underhåll av webbapplikationer tillsammans med IS Solutions koordinator Business.
• Förbättra användningen av befintliga Movex och Web lösningar. Säkerställa att godkända standarder, regler och strategier används.
• Samla in krav på förändringar, prioritera mellan de kraven tillsammans med koordinator samt initiera genomförandet av beslutade förändringar.
• Se till att användar och teknisk dokumentation uppdateras.
• Hjälpa koordinator att upprätthålla en Business Solutions "färdplan" för webb området.
• Anta ett proaktivt sätt att arbeta.
ProfilDu bör ha ett stort intresse för systemkonfiguration och processutveckling. Erfarenhet av att arbeta med Rental lösningar, Begagnad utrustnings lösningar samt mervärdestjänster är meriterande. Vi tror att du har erfarenhet och kunskaper inom Movex och/eller inom web generellt.
Rollen kräver förmåga att arbeta proaktivt, självständigt och på ett flexibelt sätt. Du bör vara välorganiserad, kommunikativ och har utmärkta kunskaper i talad och skriven engelska.
Resor förekommer bara i begränsad omfattning.
Du tilltalas av och vill arbeta i ett högpresterande team för att genomföra IS / IT-lösningar och affärsprocesser inom ett internationellt företag.
Du har en akademisk bakgrund, kanske inom IT, systemutveckling, ekonomi eller liknande och en stark vilja att ständigt förbättra dina kunskaper om affärsprocesser och IS / IT. Vi tror att du har varit ute i yrkeslivet och skaffat dig yrkeslivserfarenhet under några år. Du finner nöje i att hitta lösningar på utmanande problem.Erfarenhet av att arbeta i projekt och / eller med ERP-system är fördelaktigt.
Om Toyota:
Toyota Material Handling Europe (TMHE) startade sin verksamhet 2006 för att hantera Toyota och BT materialhantering verksamhet i Europa. Med mer än 100 års kombinerad Toyota och BT erfarenhet, erbjuder TMHE en omfattande portfölj av Toyotas motviktstruckar gaffeltruckar och BT lagerutrustning stöds av service och mervärde lösningar.
Verksamhet i mer än 30 länder i Europa och med huvudkontor i Sverige, har TMHE European Office-funktioner baserade i Ancenis (Frankrike), Bologna (Italien), Bryssel (Belgien) och Mjölby (Sverige), och produktionsanläggningar i Ancenis, Bologna och Mjölby . Med mer än 4.000 servicetekniker, runt 8000 anställda, tillsammans med ett nätverk av oberoende distributörer och återförsäljare, är TMHE Europeiska regionala organisationen i Toyota Material Handling Group (TMHG), som ingår i Toyota Industries Corporation (TICO) - världens ledande i materialhanteringsutrustning. För mer information om TMHE, besök
www.toyota-forklifts.eu.Läs mer coh ansök:
Läs mer och ansök direkt på Skills hemsida:
www.skill.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2011-09-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktJohan Nyman
FöretagSkill Scandinavia AB
AdressSkill Scandinavia AB
Repslagareg. 19
58222 Linköping
Jobbnummer 1007954
Observera att sista ansökningsdag har passerat.