Application Specialist - Bli en del av vårt a+Team!
Accountor Ekonomi & Rådgivning AB / Datajobb / Stockholm
2021-08-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Application Specialist - Bli en del av vårt a+Team!" (publicerad 2022-07-11) ⬅️
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Accountor Ekonomi & Rådgivning AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Uppsala,
Gävle,
Örebro eller i
hela Sverige Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med ärendehantering och i kundsupportsystem. Gillar du att vara spindeln i nätet och ha ett stort internt kontaktnät? Vill du vara en central och viktig del i företaget där du får leda och driva allt som rör ärendehantering? Då tror vi att vi har en tjänst som skulle passa dig perfekt!
På Accountor har vi tagit steget till att vara en av Sveriges mest digitaliserade byråer vilket ger oss och kunderna en säkrare leverans. Att arbeta som Application Specialist innebär att du får äga och driva alla frågor som rör vårt ärendehanteringssystem Freshdesk i rollen som ytterst ansvarig. Arbetet är självständigt, varierat och innebär många kontaktytor. Rollen passar dig som uppskattar problemlösning och vill utvecklas i din profession.
Exempel på arbetsuppgifter:
Vara lokal systemägare för vårt ärendehanteringssystem Freshdesk (användaradministration, support och felsökning, implementera mindre ändringar i uppsättningen t.ex. lägga till kunder, mallar, regler osv).
Hantera mer komplicerade supportärenden och ändringsbegäran i samarbete med det globala support teamet.
Förberedelsearbete inför implementationsstarter/go-live.
Vara en del i avvikelsehanteringen.
Test i förbindelse med nya releaser.
Skapa och upprätthålla dokumentation (user guides, utbildningsmaterial mm).
Utbilda kollegor i hur systemet fungerar och informera om ändringar.
Äga och driva frågor kring Freshdesk och hur vi kan utveckla systemet och arbeta med det på ett bättre sätt.
Kvalité och leverans är viktigt och så även din trivsel och möjlighet att jobba flexibelt. Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats och teamet som du kommer att tillhöra har likt övriga en familjär stämning och trevlig atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet och där samarbetet mellan dig och din Team Manager präglas av tillit och respekt.
Vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat där ingen fråga är för dum att ställas. Därutöver vet vi att det är viktigt att ha kul på jobbet för att kunna leverera det bästa till våra kunder.
Accountor är ett karriärföretag och erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Din utveckling och välmående är av största vikt för oss. Därför erbjuder vi dig även:
Månadsvisa samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta på distans.
Löpande kompetensutveckling i form vår egen moderna digital utbildningsportal, Eduhouse a+
Vem är du?
För att lyckas i rollen har du erfarenhet av att jobba i något ärendehanteringssystem, som systemansvarig eller i annan relevant roll. Du har systemintresse och trivs med att hitta lösningar. Du är van att arbeta i Excel och med filhantering. Rollen innebär många kontaktytor, även på global nivå, därför är det av största vikt att du är bra på att samarbeta och kan kommunicera både på svenska och engelska. För att trivas i rollen tror vi att du är noggrann, stresstålig, lyhörd och pedagogisk. Vi tror också att du är proaktiv och ser utvecklingsmöjligheter för systemet baserat på egna uppfattning men också utifrån organisationen.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror - vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Publiceringsdatum2021-08-06Så ansöker duLåter det här intressant? Så kul! Vi ser verkligen fram emot att få din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta rekryterare Jessica Petersson;
jessica.petersson@accountor.seMer nyfiken?
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss på vår webbsida eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!
Caring is sharing - Dela gärna annonsen om du känner någon som du tror skulle vara nyfiken på oss.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressAccountor Ekonomi & Rådgivning AB
Sankt Eriksgatan 113 2TR
11343 Stockholm
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Accountor Ekonomi & Rådgivning AB (org.nr 556583-7803),
https://www.accountor.com/sv/sweden Sankt Eriksgatan 113 2TR (
visa karta)
113 43 STOCKHOLM
Arbetsplats Stockholm
Jobbnummer 5888709
Observera att sista ansökningsdag har passerat.