Application Specialist - Bli en del av vårt a+Team!

Accountor Ekonomi & Rådgivning AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor Ekonomi & Rådgivning AB i Stockholm, Sundbyberg, Uppsala, Gävle, Örebro eller i hela Sverige

Gillar du att vara spindeln i nätet och ha ett stort internt kontaktnät? Vill du vara en central och viktig del i ett företag där du får leda och driva allt som rör TimeLog PSA och Masterdatahub? Då tror vi att vi har en tjänst som skulle passa dig perfekt!

Om rollen
Vi söker dig som vill jobba med TimeLog PSA (ett avancerat tidsrapporteringssystem för såväl individ som i projekt inkl direktfakturering till kund) samt ha systemägarskap för vår Masterdatahub. På Accountor har vi tagit steget till att vara en av Sveriges mest digitaliserade byråer, vilket ger oss och kunderna en säkrare leverans. Vårt interna tidsrapporteringssystem och Masterdatahub är därför mycket viktigt för oss. Arbetet som Application Specialist är självständigt, varierat och innebär många kontaktytor. Rollen passar dig som gillar problemlösning och vill utvecklas i ditt arbete. Placeringsort för tjänsten är Stockholm eller Västervik.

Exempel på arbetsuppgifter:
Lokal systemägare för TimeLog och vår Masterdatahub (användaradministration, support och felsökning, implementera mindre ändringar i uppsättningen t.ex. lägga till kunder, mallar och regler).
Hantera mer komplicerade supportärenden och ändringsbegäran i samarbete med det globala supportteamet.
Förberedelsearbete inför implementationsstarter/go-live.
Test i förbindelse med nya releaser.
Skapa och upprätthålla dokumentation (user guides, utbildningsmaterial osv).
Utbilda kollegor i hur systemet fungerar och informera om ändringar.
Äga och driva frågor kring hur systemet kan utvecklas och bli ännu bättre.

Kvalité och leverans är viktigt och så även din trivsel och möjlighet att jobba flexibelt.
Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats och teamet som du kommer att tillhöra har likt övriga en familjär stämning och trevlig atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet och där samarbetet mellan dig och din Team Manager präglas av tillit och respekt.
Vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat där ingen fråga är för dum att ställas. Därutöver vet vi att det är viktigt att ha kul på jobbet för att kunna leverera det bästa till våra kunder.

Accountor är ett karriärföretag och erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Din utveckling och välmående är av största vikt för oss. Därför erbjuder vi dig även:
Månadsvisa samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta på distans.
Löpande kompetensutveckling i form vår egen moderna digital utbildningsportal, Eduhouse a+

Vem är du?
För att lyckas i rollen har du erfarenhet av att jobba i något administrativt system med relation till tidsrapportering, fakturering, projekthantering och masterdata, som systemansvarig eller i annan relevant roll. Du har systemintresse och trivs med att hitta lösningar. Du är van att arbeta i excel och med filhantering. Rollen innebär många kontaktytor och därför är det viktigt att du är bra på att samarbeta och kan kommunicera både på svenska och engelska. För att trivas i rollen tror vi att du är noggrann, stresstålig, lyhörd och pedagogisk. Vi tror också att du är proaktiv och ser utvecklingsmöjligheter för systemet baserat på egna uppfattning men också utifrån organisationen.

Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror - vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal, vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Publiceringsdatum
2022-07-11

Så ansöker du
Låter det här intressant? Så kul! Vi ser verkligen fram emot att få din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor är du välkommen att kontakta Jessica Petersson, Talent Acquisition Specialist, jessica.petersson@accountor.se

Mer nyfiken?
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss på vår webbsida eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Accountor Ekonomi & Rådgivning AB
Hälsingegatan 49
11331 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Accountor Ekonomi & Rådgivning AB (org.nr 556583-7803), https://www.accountor.com/sv/sweden
Hälsingegatan 49 (visa karta)
113 31  STOCKHOLM

Arbetsplats
Stockholm

Jobbnummer
6815043

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor Ekonomi & Rådgivning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor Ekonomi & Rådgivning AB: