Ängelholms kommun söker en avgiftshandläggare till Redovisningse

Ängelholms kommun, Ekonomi och Kvalitet / Ekonomiassistentjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ängelholms kommun, Ekonomi och Kvalitet i Ängelholm

Ängelholm gör det omöjliga möjligt - det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.

Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se.

Redovisningsenheten är en del av avdelningen Ekonomi och Kvalitet och ansvarar för kommunens övergripande ekonomiservice samt för bland annat arbetet med avgiftshandläggning för äldreomsorgen i kommunen.

Redovisningsenheten arbetar med ekonomiservice gentemot alla kommunens verksamheter och ansvarar för kommunens kund- och leverantörsreskontra, E-handel, fakturering, hantering av krav och inkasso samt kassafunktionen. Övriga redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisning ingår också i enhetens ansvarsområden. På enheten arbetar idag nio personer varav fyra ekonomiadministratörer, tre handläggare med systemförvaltaransvar, en ekonom samt en redovisningschef som ansvarar för enheten.


Publiceringsdatum
2022-04-12

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär arbetsuppgifter inom ekonomiområdet, i huvudsak som avgiftshandläggare inom äldreomsorgen. Att arbeta som avgiftshandläggare innebär att utreda, handlägga och besluta i ärenden som rör avgifter utifrån gällande lagstiftning för personer inom social omsorg. I arbetet ingår även att representera kommunen i olika nätverk kopplat till avgiftshantering samt att ta emot och handlägga synpunkter kring avgifter.

Arbetsuppgifterna kan komma att variera över tid beroende på verksamhetens behov, men du kommer i första hand att tillsammans med kommunens andra avgiftshandläggare ansvara för utredning, beräkning och fakturering av avgifter inom äldreomsorgen. Att analysera statistik och kvalitetssäkra avgiftshanteringen ingår också i arbetsuppgifterna.

Tjänsten kan även innebära andra arbetsuppgifter inom ekonomiområdet, med bland annat arbete rörande kundfakturering samt hantering av in- och utbetalningar, internfakturering, bokföring, hantering av leverantörsreskontra och avstämning av konton.

Tjänsten är centralt placerad inom Servicestöd och innebär mycket kontakter med kommunens olika verksamheter, men mest kontakt med äldreomsorgsverksamheten samt ett nära samarbete med andra avgiftshandläggare.

Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och att du är flexibel som person och tycker om att arbeta som en del av en grupp för att lösa enhetens arbetsuppgifter.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning (lägst motsvarande KY-utbildning eller liknande) och/eller en lång erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter och vana vid att arbeta med affärssystem. Har du kunskap om, och/eller erfarenhet av myndighetsutövning/handläggning inom offentlig förvaltning ser vi det som meriterande.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att analysera siffor och sammanställa underlag till fakturor och därför ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör vara van vid att arbeta självständigt samt ha förmåga att ta ansvar och egna initiativ. Arbetet kräver även att du är noggrann, flexibel och har god samarbetsförmåga samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Arbetet med avgiftshandläggning sker i avgiftsmodulen i ProCapita. Andra system som kommunen använder är ekonomisystemet Raindance och E-handels- och fakturaportalen Visma Proceedo. Erfarenhet av dessa system är meriterande.

Att arbeta som avgiftshandläggare ställer stora krav på serviceförmåga och professionellt bemötande då du möter människor i olika livssituationer. Under perioder kan arbetsbelastningen vara hög och arbetet ställer krav på att hålla fastställda tidplaner.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ängelholms kommun, Ekonomi och Kvalitet

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1112671".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ängelholms kommun (org.nr 212000-0977)

Arbetsplats
Ängelholms kommun, Ekonomi och Kvalitet

Kontakt
Redovisningschef
Karin Jung
karin.jung@engelholm.se
0431-46 81 88

Jobbnummer
6533697

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ängelholms kommun, Ekonomi och Kvalitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ängelholms kommun, Ekonomi och Kvalitet: