Andra linjens tekniker för Contact Center tjänster till Solna
Skatteverket / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Skatteverkets IT-avdelning är en av Sveriges största, med en stor och komplex IT-miljö. IT-avdelningen ansvarar för utveckling, drift, förvaltning och underhåll av Skatteverkets IT-system. IT-avdelningen erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter och en chans att utvecklas mot ett stort antal roller inom en bred och varierad IT-miljö. IT-avdelningen siktar högt och når goda resultat, alltid utifrån Skatteverkets vision: Tillsammans gör vi samhället möjligt. Enkelt rätt och tryggt för alla.
IT-avdelningen tillhör organisatoriskt huvudkontoret och levererar tjänster till Skatteverket. IT-avdelningen finns på sex orter i landet och består av ca 800 medarbetare. Vill du läsa mer om IT-avdelningen?
GITS (Gemensam IT-service) ingår i IT-avdelningen och arbetar bla. inom tjänsteområdet IT-arbetsplats med förvaltning, vidareutveckling och drift av telefonitjänster. Vi levererar IT-tjänster till Skatteverket och Kronofogdemyndigheten.
Nu söker vi en tekniker inom området Contact Center.
Dina arbetsuppgifter som tekniker inom Contact Center tjänster innebär
• Felsökning, problemlösning av Skatteverkets tjänster/system för Contact Center och dess stöd system.
• Felsökning vid inkommande incidenter och beställningar
• Stöd till förvaltare och utvecklare av tjänsten Contact center i rollen som 2:a linjens tekniker
• Stöd till andra telefonitjänsters driftsorganisation vid behov
• Beredskapsarbete vissa perioder av året förekommer
• Kväll/helg arbete förekommer vid uppgradering etc.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• Med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter som är till nytta för medborgare och företag
• Med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• Som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• Med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• Har akademisk utbildning inom IT, alternativt motsvarande relevant och aktuell arbetslivserfarenhet inom området Contact center med Mitels produkter
• Har flerårig dokumenterad erfarenhet som tekniker gällande Mitel MiCC (Solidus)
• Har erfarenhet av drift i stora IT miljöer för Windows
• Har god kommunikationsförmåga i svenska samt engelska i både tal och skrift
• Har förmåga att planera, organisera och dokumentera sitt arbete
• Är utvecklingsorienterad och nytänkande
• Har god analytisk förmåga
Det är meriterande om du har
Kunskaper och arbetslivserfarenhet om programmeringsspråk såsom C++, C#, Java, Visual Basic, PHP
Erfarenhet av Mitels övriga produkter såsom Mx One, CMG etc.
Kunskap om ITIL-processer.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Kort om Skatteverkets Contact center tjänster
Skatteverket levererar Contact center tjänster till handläggare inom olika verksamheter såsom Skatteupplysningen, Kronofogden, administrativa avdelningen samt den egna Servicedesken. Ca 1 500st MiCC handläggare är systemkapaciteten idag. Övriga systemstöd till MiCC är bemanningssystemet Teleopti CCC, rapportsystemet Teleopti PM samt ärendekortssystem.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-10-30ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJörgen Hammer, Uppdragsledare 010-5723654
Stefan Adolfsson, Rekryterare 010-5744065
Roger Westöö, Sektionschef 010-5748275
Jeanette Forsgren, ST 010-5723199
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Skatteverket
Korta gatan 10
17194 SOLNA
KontorsadressSkatteverket
Korta gatan 10
Jobbnummer 4431549
Observera att sista ansökningsdag har passerat.