Ambulanssjukvårdare, vikariat
Västra Götalandsregionen / Sjuksköterskejobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige NU-sjukvården är en del av Västra Götalandsregionen och är ett av Sveriges större länssjukhus. Vi finns på NÄL (Norra Älvsborgs Länssjukhus) i Trollhättan och Uddevalla sjukhus. Sjukhusets upptagningsområde omfattar 280 000 invånare. Tillsammans är vi cirka 5 000 medarbetare som varje dag arbetar för att ge god och säker specialistsjukvård. Vi finns på västkusten och vårt område erbjuder en varierad natur med både hav, berg, skog och sjö.
Ambulansen Trestad Öst
Ambulansverksamheten i NU-sjukvårdens regi organiseras i sex delområden; Bohus Norr (Tanum, Strömstad och Kungshamn), Bohus Väst (Munkedal, Hallinden och Lysekil), Dalsland Norra (Åmål och Bengtsfors), Dalsland Södra (Mellerud, Dals Ed och Färgelanda), Trestad Väst (Uddevalla och Henån) samt Trestad Öst (Trollhättan, Vänersborg och Lilla Edet).
Publiceringsdatum2022-07-14KvalifikationerFör att tjänstgöra som ambulanssjukvårdare ska du ha lägst undersköterskekompetens med påbyggnadsutbildning inom ambulanssjukvård 20 eller 40 veckor. Du ska ha godkänd utryckningsförarutbildning. Har utbildningen genomförts utanför NU-sjukvården görs en individuell bedömning.
Du ska ha god adress- och geografisk kännedom i området och god fysisk kapacitet. Tester ingår i rekryteringsprocessen. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet, flexibilitet, förmåga att arbeta självständigt och social kompetens.
Körkortsklass B är krav. Körkortsklass C önskvärt.
Arbetstid
Arbetstiden är förlagd enligt ett fast schema med tjänstgöring både dagtid, natt och helg.
Övrig informationIntervjuer och tester sker löpande under hela ansökningstiden.
Tjänsten avser ett vikariat på ett år. Anställningsstart efter överenskommelse.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken
https://www.vgregion.se/introduktionSå ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/5799".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)
Arbetsplats NU-sjukvården, Ambulansverksamheten, Ambulansen Trestad Öst
Kontakt Jeanette Faeder, Avdelningschef
010-4351031 Jobbnummer 6822715
Observera att sista ansökningsdag har passerat.