Ambulanssjuksköterska välkomnas till stationen i Hammarstrand!
Region Jämtland Härjedalen, VO Ragunda / Sjuksköterskejobb / Ragunda
2022-10-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ambulanssjuksköterska välkomnas till stationen i Hammarstrand!" (publicerad 2023-01-16) ⬅️
Visa alla sjuksköterskejobb i Ragunda,
Sollefteå,
Kramfors,
Ånge,
Timrå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, VO Ragunda i Ragunda,
Östersund,
Härjedalen eller i
hela Sverige Vill du vara först på plats och göra verklig skillnad för länets invånare?
Ambulanssjukvården söker dig som vill bedriva avancerad sjukvård med stora möjligheter att starta medicinsk behandling redan på hämtplats vid akut sjukdom eller olycka.
Ambulanssjukvården i Jämtland Härjedalen består av 11 ambulansstationer och en helikopterbas. Länet har 12 dygnsbemannade ambulanser och en dygnsbemannad helikopter. I Hammarstrand arbetar idag sju ambulanssjuksköterskor och ambulanssjukvårdare.
Publiceringsdatum2022-10-19ArbetsuppgifterSom ambulanssjuksköterska utför du vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ambulansstation.
Arbetet ger dig unika upplevelser utifrån de möten och skilda situationer du ställs inför. Vårt stora och varierade uppdrag ger dig som ambulanssjuksköterska stora möjligheter att utvecklas i din profession.
För oss är det viktigt att ge adekvat utbildning till våra medarbetare. Inledningsvis erbjuder vi dig ett introduktionsprogram anpassat utifrån dina tidigare erfarenheter.
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna med specialistutbildning i ambulanssjukvård. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i ambulanssjukvård sedan tidigare.
Körkort med lägst B-behörighet är ett krav, men vi ser gärna att du har C-behörighet. Det är meriterande om du har utryckningsförarutbildning.
Du bör ha god lokalkännedom om det ambulansdistrikt du ska arbeta i.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet där ett flexibelt förhållningssätt till att arbeta under ändrade omständigheter och i ett varierande arbetstempo liksom förmåga att kunna arbeta självständigt, kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter och fatta egna beslut är viktiga inslag.
Stora krav ställs på medicinska kunskaper, problemlösningsförmåga och fysisk uthållighet då fystester förekommer vid nyanställning och därefter var tredje år.
Som ambulanssjuksköterska är du ansvarsfull och trygg i din yrkesroll. Ditt arbetssätt präglas av att ha patienten och patientsäkerheten i fokus. Utifrån ett etiskt förhållningssätt har du ett gott bemötande.
Vidare förutsätter vi att du har god samarbetsförmåga, att du trivs med att arbeta i team och att du aktivt bidrar med dina kunskaper och till att skapa ett gott arbetsklimat. Vi värdesätter att du är intresserad av att utvecklas i din profession samt att vara delaktig i att vidareutveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Jämtland Härjedalen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi har gjort vårt val av rekryteringstjänster och avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare erbjudanden.
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Vikariat med möjlighet till tillsvidareanställning., upphör: 2023-03-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Jämtland Härjedalen, VO Ragunda
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Persr/816/2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Jämtland Härjedalen (org.nr 232100-0214),
http://www.regionjh.se Arbetsplats Region Jämtland Härjedalen, VO Ragunda
Kontakt Enhetschef Hammarstrand & Stuguns HC
Märit Wiklund
marit.wiklund@regionjh.se 0696-68 25 35 Jobbnummer 7089484
Observera att sista ansökningsdag har passerat.